Hoppa till innehåll

Windows Xp X64


ELF

Rekommendera inlägg

Undrar bara om någon vet om Windows XP x64 ska komma ut på svenska eller om det finns.

Jag kan inte hitta det någonstans.

Om jag måste skaffa det på engelska.

Finns det då något Language pack och hur kompatibel är den engelska versionen med alla svenska program?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skaffade Windows XP 64-bit till min nya dator, men det var inte som jag tänkt mig.

Det är ett server OS, nästan inget fungerar med det. Du kan inte spela på den, eftersom att drivisarna till grafikkorten inte fungerar tillsammans med OSet. XD

Kör med vanliga XP, eller Vista 64 om du absolut måste ha 64 bit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skaffade Windows XP 64-bit till min nya dator, men det var inte som jag tänkt mig.

Det är ett server OS, nästan inget fungerar med det. Du kan inte spela på den, eftersom att drivisarna till grafikkorten inte fungerar tillsammans med OSet. XD

Kör med vanliga XP, eller Vista 64 om du absolut måste ha 64 bit.

Där försvann den glädjen...

Ville se om jag kunde snabba upp datorn lite extra med hjälp av Windows XP 64-bit.

Får väl skaffa Vista 64-bit när jag måste ha 4GB RAM eller mer.

För det var väl för klientdatorer?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt finns det inte drivrutiner till allt i XP's 64bitversion. Den ska heller inte vara speciellt bra utan det är bättre med den gamla 32bitversionen. Hos Vista ska det däremot gå bättre med 64bit.

 

Datorn blir inte speciellt mycket snabbare (om ens alls snabbare) med 64bit om du inte kör 64bit program eller har mer RAM installerat än 3.2GB.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Datorn blir inte speciellt mycket snabbare (om ens alls snabbare) med 64bit om du inte kör 64bit program eller har mer RAM installerat än 3.2GB.

Jo det vet jag...

 

Och tack för svaren alla.

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...