Firecracker Skrivet 6 December 2007 Rapport Dela Skrivet 6 December 2007 Tjenare! Någon som provat det roliga spelet MindRover? Det går ut på att bygga en robot som man sedan ska besegra motståndarens robot med. I princip som robotrage(som finns på miniclip) men MYCKET grymmare! Du börjar med att välja chassi, sedan vilka komponenter som ska finnas på roboten. Och nu kommer det roligaste. Du ska nu koppla ihop alla komponenter så att dom funkar bra tillsammans. T.ex så kopplar man ihop en "vägg detektor" med styrningen så att om man kommer till ett visst avstånd från väggen svänger roboten undan. Allt detta sker dessutom i 3D grafik. Inga kodnings erfarenheter behövs heller. :D En demo finns för nedladdning på http://www.mindrover.com //jimutt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 7 December 2007 Rapport Dela Skrivet 7 December 2007 låter rätt kul ska ladda ner o testa, annars vet jag ett annat spel som heter Robot Arena 2 där man också väljer chassi & sätter delar hur man vill Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 7 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 7 December 2007 jo, men då kan du inte välja hur delarna ska funka o.s.v. Plus att robotarna du gör där är väll radiostyrda? Det är ju en större utmaning att göra robotar som ska klara sig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 7 December 2007 Rapport Dela Skrivet 7 December 2007 provade spelet, gillade det inte så mycket, men på Robot Arena 2 bygger men en robot & styr den helt själv, man kan te.x göra en yxa som slåt när man trycker på Space Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 7 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 7 December 2007 jamen det suger ju. Det är ju för simpelt. Det är ju hur lätt som helst att göra en robot som man klår alla andra med.(har spelet själv) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 7 December 2007 Rapport Dela Skrivet 7 December 2007 men det roligaste är att bygga roboten man kan göra hur konstiga som helst^^ det blir mycket roligare om man laddar ner nya dalar också jag har en del som väger -999999 så jag kan bygga robotar utan storleksgräns Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 7 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 7 December 2007 Jaha, jamen då blir det nog faktiskt roligare Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 7 December 2007 Rapport Dela Skrivet 7 December 2007 i robot arena 2 är ju fysiken mongo. jag byggde en halvstor låda ENBART fylld med pistons(hydrualik) den besegrade det mesta, och den hade inget moderkort eller nånting, den dampade omkring och slog sönder allt bara. Oftast slog den dock sönder sig själv först, men fortsatte att dampa loss även efter det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.