Baranoi Skrivet 16 December 2007 Rapport Dela Skrivet 16 December 2007 fick lära mig på en musiklektion att hårdrock och metal är samma sak. Men det är det inte. Dock kallas metal och dess subgenrer för hårdrock av de som inte lyssnar på det för att de helt enkelt inte bryr sig. Men det är ju otroligt stora skillnader. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 17 December 2007 Rapport Dela Skrivet 17 December 2007 (redigerat) gillar du guns n roses så borde du tycka om Slash's Snakepit , otroligt bra. Andra bra band är: AC/DC :wub: , Led Zeppelin, Black Sabbath, Thin Lizzy, Jimi Hendrix, Aerosmith, Iron Maiden Kan säga fler om du så vill =) Redigerat 17 December 2007 av Zimens Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 17 December 2007 Rapport Dela Skrivet 17 December 2007 (redigerat) fick lära mig på en musiklektion att hårdrock och metal är samma sak. Men det är det inte. Dock kallas metal och dess subgenrer för hårdrock av de som inte lyssnar på det för att de helt enkelt inte bryr sig. Men det är ju otroligt stora skillnader. Sant, men samtidigt falskt. Jag och de jag känner som lyssnar på metal säger att vi är hårdrockare eftersom det låter jävligt dumt att säga "death metallister" eller vad det nu är för genrér man lyssnar på. Det är alltså inte bara de som inte lyssnar på metal som säger hårdrockare. De flesta som faktist lyssnar på det säger även så. Konstigt? Nej, eftersom metal har sitt urpsrung ifrån hårdrock. Det är egentligen fel att kalla band som Black Sabbath eller Led Zeppelin metal band, det är två rock/hårdrocks band. Dessutom hard rock = hård sten (ordagrannt till svenska). Metal = en slags hårdare sten skulle man kunna säga. Varför tror du att en festival som Sweden Rock där bara metalband spelar kallas just som den gör? Jo, för att det från början var rockband som lirade där, som sedan togs över av metalband då genrén utvecklades. Redigerat 17 December 2007 av nacho Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GunsNroses Skrivet 18 December 2007 Rapport Dela Skrivet 18 December 2007 (redigerat) guns n roses. hahaaahha. du lyssnar väll redan på dom? Redigerat 18 December 2007 av GunsNroses Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 18 December 2007 Rapport Dela Skrivet 18 December 2007 guns n roses. hahaaahha. du lyssnar väll redan på dom?asså, vi har förstått att du gillar guns n roses nu... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hurricane Skrivet 18 December 2007 Rapport Dela Skrivet 18 December 2007 Nightwish?? håller med gillar de=) Nightwish e ju mer åt metal hållet Nightwish e ju mer åt de finländska hållet (=skit!) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 18 December 2007 Rapport Dela Skrivet 18 December 2007 Trapt, Adema och Disturbed är väl dem enda jag kan komma på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GunsNroses Skrivet 19 December 2007 Rapport Dela Skrivet 19 December 2007 gillar du guns n roses så borde du tycka om Slash's Snakepit , otroligt bra. Andra bra band är: AC/DC :wub: , Led Zeppelin, Black Sabbath, Thin Lizzy, Jimi Hendrix, Aerosmith, Iron Maiden Kan säga fler om du så vill =) har du ngr av slash låtar som du kan skicka på msn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 20 December 2007 Rapport Dela Skrivet 20 December 2007 gillar du guns n roses så borde du tycka om Slash's Snakepit , otroligt bra. Andra bra band är: AC/DC :wub: , Led Zeppelin, Black Sabbath, Thin Lizzy, Jimi Hendrix, Aerosmith, Iron Maiden Kan säga fler om du så vill =) har du ngr av slash låtar som du kan skicka på msn? ge mig din msn så löser vi det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Animal Skrivet 21 December 2007 Rapport Dela Skrivet 21 December 2007 Jag gillar guns n roses så ungefär den stilen av musik :gitarr:Om du gillar den typen av musik, så ska du kolla upp vilken genre den musikstilen är. Sedan kan du söka på det så får du MASSOR av resultat , tro mig det är det enklaste sättet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilmerx.tk Skrivet 7 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2008 Säger AC/DC dig något? I alla fall, det är hårdrock ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.