Hoppa till innehåll

Hjälp Mig Hitta Bra Hårdrock!

andant

Rekommendera inlägg

gillar du guns n roses så borde du tycka om Slash's Snakepit , otroligt bra.

Andra bra band är:

AC/DC :wub: , Led Zeppelin, Black Sabbath, Thin Lizzy, Jimi Hendrix, Aerosmith, Iron Maiden

Kan säga fler om du så vill =)

Redigerat av Zimens
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

fick lära mig på en musiklektion att hårdrock och metal är samma sak.

Men det är det inte. Dock kallas metal och dess subgenrer för hårdrock av de som inte lyssnar på det för att de helt enkelt inte bryr sig. Men det är ju otroligt stora skillnader.

Sant, men samtidigt falskt. Jag och de jag känner som lyssnar på metal säger att vi är hårdrockare eftersom det låter jävligt dumt att säga "death metallister" eller vad det nu är för genrér man lyssnar på. Det är alltså inte bara de som inte lyssnar på metal som säger hårdrockare. De flesta som faktist lyssnar på det säger även så. Konstigt? Nej, eftersom metal har sitt urpsrung ifrån hårdrock. Det är egentligen fel att kalla band som Black Sabbath eller Led Zeppelin metal band, det är två rock/hårdrocks band.

Dessutom hard rock = hård sten (ordagrannt till svenska). Metal = en slags hårdare sten skulle man kunna säga.

Varför tror du att en festival som Sweden Rock där bara metalband spelar kallas just som den gör? Jo, för att det från början var rockband som lirade där, som sedan togs över av metalband då genrén utvecklades.

Redigerat av nacho
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GunsNroses

Andra bra band är:

AC/DC :wub: , Led Zeppelin, Black Sabbath, Thin Lizzy, Jimi Hendrix, Aerosmith, Iron Maiden

har du ngr av slash låtar som du kan skicka på msn?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Andra bra band är:

har du ngr av slash låtar som du kan skicka på msn?

ge mig din msn så löser vi det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...