Hoppa till innehåll

Drömmar Bli Sanna?

Apex

Rekommendera inlägg

Bara för att du drömmer samma dröm i en vecka betyder det inte att de kommer hända i framtiden, kanske bara något du tänker på. Va handlar drömmen om?

Jo det är så att jag är i en skog och sedan kommer jag ut ur den och framför mig ser jag ett stort håll som en krater typ..och när jag kommer till mitten av den så är det någon sten med en konstig text på och av någon konstig anledning så läser jag den texten utan att fatta något var det står och så börjar jorden skaka.....sedan vaknar jag..får aldrig veta vad som händer -_-'
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

När man drömmer, så händer det ibland att det som hänt i drömmen händer.

Men liksom om man i en dröm drömmer att en galning med en varg anfaller matsalen med ak-47:a, så händer det ju inte möjligtvis.

Ja, antingen råkar det bara hände eller så får man det att hända.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ibland har man återkommande drömmar, det betyder ingenting. Själv brukar jag använda mina återkommande drömmar till lucid dreaming.

Lucid dreaming?

Lucid dreaming, eller klardrömmande som det kallas på svenska är när du drömmer, fast du är medveten om det. Du är alltså i en dröm, fast du är ändå liksom "vaken". När man är lucid i sin dröm kan man göra exakt vad man vill; Flyga bland molnen, transformera sig till vad man vill, teleportera, använda magiska krafter osv- För det är ju din dröm, och den har inga gränser.

En dröm känns lika verklig som verkligheten, vilken gör en lucid dröm till någonting alldeles speciellt, för du kan då göra allt det du inte kan i verkligheten.

(För vidare info: http://www.ld4all.com)

Jag har haft 8 "klardrömmar" själv och LD4All forumet har över 10.000 medlemmar, så det är på riktigt :)

Återkommande drömmar använder jag på så sätt att jag kommer ihåg min dröm, och sen tänker jag på den jättemycket och om hur det bara är en dröm osv, och nästa gång jag har drömmen så kommer jag ihåg att det bara är en dröm och blir lucid- Sen spenderar jag resten av min dröm med att flyga omkring och kasta brinnande energiklot på folk :)

Redigerat av Mega93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har aldrig vetat om Lucid Dreaming. Har lyckats ta kontroll över mina drömmar vissa gånger, till exempel då jag gjorde feta tryckvåger av att slå på såna som jag inte gillade stort. Jag lyckas aldrig med det igen, men ska läsa det nu :D

Innan jag går och lägger mig =)

Redigerat av Hummerpojken
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har aldrig vetat om Lucid Dreaming. Har lyckats ta kontroll över mina drömmar vissa gånger, till exempel då jag gjorde feta tryckvåger av att slå på såna som jag inte gillade stort. Jag lyckas aldrig med det igen, men ska läsa det nu :D

Jag hade två "lucida drömmar" inatt :P Troligtvist pga att jag skrev det jag skrev i tråden :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

de där med ludic dröm eller vad du sa, jag trode de heter astral planet, typ samma sak bara ett annat sett liksom, man kan ta konatkt med kompisar tex.

jag min polare i mitt rum , lägger oss i sängen han i en scak o säck.

seedan så tänker man bara på astral planet, de ska va knäppt tyst, sedan typ somnar man då är man innnen i astral planet, men.

i astral planet kan du va med kompisar osv...dock är en sak till annurlunda.

De kan kännas som du varit där i ca 10 år, fas de är ju en dag du är inne men i drömmen känns de som 10 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade två "lucida drömmar" inatt :P Troligtvist pga att jag skrev det jag skrev i tråden :P

Tusan, jag höll på och få en lucid dreaming men sen så bah är det brorshan som öppnar lampan i rummet för och hämta sitt busskort! Jag dampade som f*n ffs och kunde inte somna in igen j*vla :cry: :evil:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...