Hoppa till innehåll

Min Dator Vill Inte Funka :(


Backstab
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena :D

När jag stator min dator flimmrar bilden.... Efter det har stått "windows startas". blir det bara en svart skärm.

(man kan starta den i felsäkert läge)

Jag försökte installera om datorn (starta från installations cd).. men den sa att den inte hittade gng hårdisk :(

 

Någon som har en idé om vad jag kan göra?

 

p.s det är en labtop

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

Sparka på datorn. Nej då skojade bara! Jag vet faktiskt inte. :evil:

Nödvändigt inlägg..

hursomhelst bör du byta den mot en ny eller be att få den reparerad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det hände min dator, det kan vara så enkelt att det blivit ett tillfälligt klapp i datorn. På min var skärmen svart, efter försökta försöket att återställa den, tills jag försökte starta den igen en vecka senare. Det har hänt flera gånger efteråt, men det kan ju va något mer allvarligt, men vänta ett tag och fortsätt att försöka hitta felet INNAN du byter in den, kan hända att det är ett löjligt litet fel ...

Redigerat av Julihann
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm... gå in i felsäkert läge och gå in på Allaprogram>Tillbehör>Systemverktyg>Systemåterställnig

Klicka sedan på den återställningstidpunkt då din dator senast fungerade som den skulle... det här har hjälpt mig många gånger.

Om det inte funkar så kan du alltid öppna burken (medveten om att det är en laptop så det blir lite svårare) och se om alla sladdar sitter i som dom ska.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...