Hoppa till innehåll

Timid Mew


Gallardo
 Dela

Rekommendera inlägg

Tja, jag har skaffat Mew via Bergsala AB och jag märkte kuvertet med '' önskas med Timid Nature '' och det fixade dom :D ( Timid : - Att + Spd ). Dock fick jag inte särskilt bra IV's på den så jag kan inte använda HP-Dark som jag hade önskat men hursomhelst ...

 

Jag hade tänkt något i den här stilen:

 

Mew @ LeftOvers

Timid Nature

Ev's: 252 Sp.Att / 252 Spd / 4 HP

Psycic

Calm Mind

- ( Vill ha HP-Dark här men ... )

Flamethrower / Fire Blast <-- tror jag tar Flametrower

 

Behöver alltså tips och hjälp om moves, evs osv... Endast att det är en Sp. Sweeper är ett måste. Tack på förhand :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst linkinpark92

Hah, du skulle skrivit "önskas också med 31 IVs i sp. attack och speed". Fick du nåt Item till?

 

Eftersom Mew kan lära sig alla attacker så har du en del att välja på. T.ex. Ice Beam som täcker 4 typer. Shadow Ball kan ersätta HP dark om du är rädd för andra Psychic-typer. Finns Life Orb (item som ger 1.3 boost på attacker, men ger 10 % recoil) på Ruby (det är väl det du spelar)? Ta den isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mm :P Men för att ha HP-Dark så måste jag ha 31 i alla IVs, och jag tyckte det var lite väl mkt begärt. Nej Life Orb har jag aldrig hört talas om, det finns nog bara på D/P annars låt det bra. På Ruby är Shadow Ball fysisk så till en special sweeper kanske det inte passar ... Men jag tror den sista attacken handlar om Ice Beam eller Thunderbolt. Nej, jag fick inte ngt Item på den.

 

Redigerat av Gallardo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det vet jag väl, men de hade inte fixat det ändå ...

Alltså:

 

Mew @ LeftOvers

Timid Nature

Ev's: 252 Sp.Att / 252 Spd / 4 HP

Psychic

Calm Mind

Thunderbolt / Ice Beam / Flamethrower

Thunderbolt / Ice Beam / Flamethrower

 

Tänkte BoltBeam's är ju ganska bra, ska kalkulera lite vilket som är bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...