Hoppa till innehåll

Ram Minne


Kai
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjo!

Har precis köpt 3 nya ram minnen, och tänkte installera.

Problemet är att när jag kopplat in dom, och startar med alla 3 så får jag Blue Screen i typ 1 sekund sedan startar datorn om?

Kör jag med 2 bara så kan jag ladda upp allting utan problem, men så fort jag kopplar in 3st Ram minnen så blir det Blue.

Och alla ram minnen är av samma typ, tillverkare, 1gb/styck osv.

 

Någon som vet hur man fixar detta?

Btw; Kör Vista 32Bit Ultimate.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mjo, det ska stöda, allt är nytt.

Kommer upp en annan sak nu typ, stoppar jag i alla 3 och startar datorn så läser den inte av skärmen?

Behöver jag ändra nånting i BIOS eller någon ting för det ska fungera? och vad isf.

 

"Please check your connection cable" @ Skärmen när jag har 3 Minnen i nu.. :huh:

Har 2 i nu igen.. så.. Bleh.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Minnen är känsliga, du kan ha skadat dem. Därför bör man alltid värma händerna så man inte skickar någon statisk-elektrisitet.

Njae, inget är skadat tror jag - kört med sådant "elektrisitet armband" eller vad det heter, fick med det förrut.

Sen jo, kör 32 bit och ska ha 3Gb men ända som händer är att den startar upp, sen när den ska ladda så kommer Bluescreen i 1 sekund sen startar den om och blir samma sak igen... :huh:

 

Hmm, inget piper direkt. eller jo, 1 gång när man startar upp men så ska den ju låta. :P

Och har moderkortet: Asus Maximus Formula

 

Edit; typo.

 

Sorry för dubbel inlägg.

Allt verkar fungera nu, vi var tvungna att stoppa i ram minnerna på ex: A1 och B1, sedan starta upp och stänga av. Sen stoppade vi i andra minnet i A2 sen nu verkar det fungera utan problem. :D

 

Edit: Äähh.. Blev konstigt inlägg. :huh:

Redigerat av Kai
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill bara tillägga att det borde vara nu det inte fungerar...

För man brukar ju sätta i minnena i t.ex A1 + A2 och sedan B1 +(B2 om detta används) då det ska fungera som det ska om man använder sig av Dual Channel...

Men problemet var visst löst...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...