Hoppa till innehåll

Komplett Datorpaket Hjälp


StrangeR

Rekommendera inlägg

Hej jag har fått ett datorpaket i julkapp (Länk) och har satt ihop delarna. Nu kommer mina frågor om detta

 

1.Den frågan är avklarad.

 

2.http://img401.imageshack.us/img401/1692/datorhjalp001xt0.jpg

 

Någon kanske vill visa med paint? (Moderkortet)

Var ska denna chassi ljudkabel sitta?

 

3.http://img147.imageshack.us/img147/2047/asmo8.jpg

 

När denna kabel (12v CPU-strömtillförsel) är ikopplad så tjuter det. Varför händer detta?

 

 

Och hur ska jag få min skärm att fungera till datorn? Den står bara i Power save mode. Det står att man kan klicka på valfri tangent på skrivbordet eller röra musen men det funkar inte. Hjälp mig snälla.

Redigerat av StrangeR
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På ettan spelar det väll ingen roll, då de är strömsladdar. Glöm inte stoppa i en till sladd (tror den är grå, smal och bred).

 

Kan inte svara till något av dom andra, men det bästa vore nog att sitta och läsa igenom manualerna som följde med.

http://www.nordichardware.se/Recensioner/?...p;skrivelse=220 Verkar vara vettigt, kolla igenom det om du har lust.

 

Om allt är rätt men det ändå inte fungerar, kontakta supporten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2: ska finnas en "karta" över ditt moderkort i manualen till det, leta reda på var den ska sitta där, det är någon av grejorna nere i vänstra hörnet iaf (på bilden)(dom orangea, röda, gröna blåa osv.)

3: funkar datorn utan den kabeln? ;S

 

Jag vet inte. Jag kan inte se för att skärmen ligger alltid i power save mode. (Jag har en Dell 17" E173FP Skärm.)

Men den borde väl behövas för att den ger ström till CPU:n?

Redigerat av StrangeR
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2. Det står bredvid kontakten (som på denna kontakt står det GP SPEAKER), oftas på moderkortet sitter dessa kontakter längst ner till höger.

Det är en massa pinns som ska bryggas med hjälp av de olika kontakterna så att de får sin funktion

igång satt.

 

Hoppas det hjälper //SilverKnight :kung:

 

om fler frågor skriv gärna till

[email protected]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2. Det står bredvid kontakten (som på denna kontakt står det GP SPEAKER), oftas på moderkortet sitter dessa kontakter längst ner till höger.

Det är en massa pinns som ska bryggas med hjälp av de olika kontakterna så att de får sin funktion

igång satt.

 

Hoppas det hjälper //SilverKnight :kung:

 

om fler frågor skriv gärna till

[email protected]

 

Det är inte det som är det största problemet, Jag måste få skärmen att funka på min nya dator. Den funkar konstigt nog på min pappas laptop.

Redigerat av StrangeR
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du kan ju lyssna^^ ha datorn öppen och kolla om det är CPUn, har du satt i CPUn rätt? har du dragit över den lilla flärpen?

Vilken flärp? Den man "spänner" fast CPU fläkten med?

 

nej den man spänner fast själva processorn med.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du kan ju lyssna^^ ha datorn öppen och kolla om det är CPUn, har du satt i CPUn rätt? har du dragit över den lilla flärpen?

 

Vilken flärp? Den man "spänner" fast CPU fläkten med?

 

nej den man spänner fast själva processorn med.

 

Jaha, Jaja det har jag gjort. Men det var en stål "pinne".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...