OmenChild Skrivet 26 December 2007 Rapport Skrivet 26 December 2007 (redigerat) Rubriken förklarar ! :huh: *inga spam *Dumma kommentarer MVH: från mig! PS: Har en Xbox 360 Elite (Orörd fick den i jul) Redigerat 26 December 2007 av A_2004 Citera
igglypuff Skrivet 26 December 2007 Rapport Skrivet 26 December 2007 Firmware håller koll på alla skivor du kör i din Xbox så att de inte är brända spel. Om du chippar så kopplar man liksom bort firmwaren och då kan du köra brända spel ;) Citera
OmenChild Skrivet 26 December 2007 Författare Rapport Skrivet 26 December 2007 (redigerat) Ok. Bra svar :) men jag vill helst inte chippa den är typ 2 dagar gammal så jag är rädd om den :( och jag vill kunna köra homebrews, Emulatorer och burned games. Så finns det inget sätt att kunna göra det utan chipp ? Redigerat 26 December 2007 av A_2004 Citera
OmenChild Skrivet 26 December 2007 Författare Rapport Skrivet 26 December 2007 Okej. ;( är det svårt att chippa eller kan man klara det med instruktioner och vilket är pris klassen på ett bra chipp som klarar mina behov (helst billig) ? Citera
igglypuff Skrivet 26 December 2007 Rapport Skrivet 26 December 2007 Jag råder dig att inte chippa, det är lättare att köpa spel istället, då det är en stor chans att Xboxen går sönder och om du öppnat den så finns ingen garanti kvar heller ;) Citera
OmenChild Skrivet 26 December 2007 Författare Rapport Skrivet 26 December 2007 (redigerat) Men dom jag inte får säja så fattar du nog varför ;) Skicka ett pm till mig ok? -------------------------------------------- Skulle ändå vilja veta något chipp. Min bror har en kompis med stor erfarenhet så jag litar på han (han chippade min Ps1, Ps2, PsP, PsP slim och min xbox) Redigerat 26 December 2007 av A_2004 Citera
Nafrali Skrivet 26 December 2007 Rapport Skrivet 26 December 2007 Att chippa en xbox 360 ska vara svårt, riktigt svårt. Såvida man inte har ett förstoringsglas, erfarenhet och en stadig hand så lär man inte lyckas. Tror inte det finns chip till elite ännu, men att få den flashad kostar nog ~700kr. När den är flashad så ersätter dom programvaran i cd-spelaren med en annan. OBS! Kom ihåg att det inte är lagligt att spela nerladdade spel, utan endast backuper. Citera
OmenChild Skrivet 27 December 2007 Författare Rapport Skrivet 27 December 2007 ok '''FLASHA''' vad är det exakt i det här samanhanget ? Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.