Hoppa till innehåll

Chippa/firmware: Vad Är Vad Och Vad Har Dom För Funktioner, Vad Kan Du Göra Med Dom Båda Och Hur Fixar Man Det ?

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Rubriken förklarar ! :huh:

*inga spam

*Dumma kommentarer

MVH: från mig!

PS: Har en Xbox 360 Elite (Orörd fick den i jul)

Redigerat av A_2004
Skrivet (redigerat)

Ok. Bra svar :) men jag vill helst inte chippa den är typ 2 dagar gammal så jag är rädd om den :( och jag vill kunna köra homebrews, Emulatorer och burned games. Så finns det inget sätt att kunna göra det utan chipp ?

Redigerat av A_2004
Skrivet (redigerat)

Men dom jag inte får säja så fattar du nog varför ;)

Skicka ett pm till mig ok?

--------------------------------------------

Skulle ändå vilja veta något chipp. Min bror har en kompis med stor erfarenhet så jag litar på han (han chippade min Ps1, Ps2, PsP, PsP slim och min xbox)

Redigerat av A_2004
Skrivet

Att chippa en xbox 360 ska vara svårt, riktigt svårt. Såvida man inte har ett förstoringsglas, erfarenhet och en stadig hand så lär man inte lyckas. Tror inte det finns chip till elite ännu, men att få den flashad kostar nog ~700kr. När den är flashad så ersätter dom programvaran i cd-spelaren med en annan. OBS! Kom ihåg att det inte är lagligt att spela nerladdade spel, utan endast backuper.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...