Hoppa till innehåll

Årets Spel


Gäst Tour
 Dela

Rekommendera inlägg

Nu när året lider mot sitt slut så tycker jag att var och en skall utse sin top5 spellista för året som gått.

Alltså ni får bara ta med spel som släppts 2007. Med eller utan motivering, båda går lika bra.

 

1.Call of Duty 4-Sjukt bra MP som frälst mitt jullov

2.Crysis-Jag var tveksam till en början men efter att spelat det så blev jag frälst, det är sjukt bra och framförallt snyggt.

3.Bioshock-Trevligt spel med en ganska orginel story.

4.Unreal Tournament 3-Fart och fläkt med fin fin grafik gör det inte lätt för en unreal nörd som jag.

5.CoH:Opposing Fronts-älskade vanliga CoH men nu med en expansion till så älskar jag det mer.

 

Nu är det dags för er att skriva era listor :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pga. Mycket i skolan osv har det inte blivit så mycket gejing för min del detta året tyvärr men några her det hunnits med iaf :D

 

1. Cod 4 - brukar inte gilla såna här spel men detta var bara klockrent

2. Bioshock

 

sen.. humm, tor jag inte att jag kört några fler pc-spel... uppdaterar om jag kommer på nåt mer isf :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Team Fortress 2 - Kom verkligen som från ingenstans för mig. När jag läst PC Gamers recension förstod jag att det skulle vara något alldeles extra. Två leveransdagar senare var jag helt fast. Tecknat, våldsamt och Valve, vad kunde gått fel? Inte mycket, bevisligen.

 

2. Crysis - Enligt mig ett bättre spel än Call of Duty. Visst, Call of Duty 4 är skitkul, det kommer man inte ifrån, men det är så mycket mer upplevelser när man spelar Crysis. Underbar grafik, otrolig fysik, fri spelstil, bra skapad nanodräkt och detaljer gör Crysis till ett riktigt bra spel som kommer hålla länge. Med mer tyngd på karaktärer och story skulle det här bli en riktig klassiker. Tyvärr blir det i det närmaste tråkigt när man slåss emot rymdvarelserna, om man jämför med spelets första del. Grafiken imponerar ännu mer i de snöiga landskapen, men designen av rymdvarelserna var usel. Jag hade verkligen nöjt mig med att fortsätta att dräpa nordkoreaner.

 

3. Call of Duty 4: Modern Warfare - Spelet kan beskrivas som en actionfilm. Tyvärr är singelplayerkampanjen kort, men det vägs upp av grym multiplayer. Riktigt bra och intensiv action, men tyvärr fortsätter spelet att vara väldigt linjärt. Det största minuset är dock att du kan stå och döda fiender hur länge du vill, tills 2011 om du så vill, det kommer bara fortsätta att spawna fiender. Förutom om du går förbi en viss gräns. Då slutar det. Sådant blir alldeles för uppenbart och drar ner spelupplevelsen mycket. Att leka sniper gör ju alltså inte så mycket nytta. Sedan är det ju väldigt skriptat också, dock är det bra skriptat. Men det blir ju inte att du spelar om spelet flera gånger, för det kommer vara ungefär likadant varje gång. Det gör ju som jag skrev innan att spela exempelvis Crysis blir mycket mer faktiska upplevelser. Men detta är egentligen det negativa sidorna jag kan komma på. Alla uppdragen är varierande och roliga, och ljudet är riktigt grymt. Chernobyluppdraget och slutet är dessutom något alldeles extra.

 

Skrev bara om tre spel eftersom jag satsat mer på att köpa äldre titlar detta året. Dessutom har jag slutat att ladda ner spel. Detta har gjort att jag missat några stora spel, bl.a. Bioshock och World in Conflict. De skall dock inhandlas snart och de hade antagligen båda två varit med på top 5 annars.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Crysis - Dom lyckades verkligen att återskapa ett utmärkt top spel som har fått allas munnar att dräggla. Grafik är otrolig så som miljön m.m. Delvis är det ett Next Gen game så det får lite credit för det. + för sandbox2, dom ger en möjlighet att testa på CryENGINE2 och det gör alla nyfikna till ett köp.

 

2. Unreal Tournament 3 - Som innan har dom skapat ett väldigt lyckat multiplayer (dock inte laggt vantarna på det, fast kommer), som sagt multiplayer är bland de viktigaste för att behålla spelet glöd, det fixade Ut3 riktigt bra, som innan är det mycket rörelser och stora krig och hela tiden krig, grafik toppar inte fast det är inte alls det värsta du har sätt, bland det bästa just nu.

 

3. Call of duty moden warfare - Som namnet säger är det nutids krig och dom har verkligen lyckats, singelplayern är kort men gott, roliga missons exakt det folket ville ha, och multiplayern låter dig inte slappna av ett dugg, alltid på rörelse för man sig framåt som på ut3 bara att det är lite mer stradegi i det hela, + för perksen och weapon upplåsning och modificationen.

Redigerat av Pavilion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Call of Duty 4: Modern Warfare

 

2. Crysis

 

3. Halo 3

 

4. Assasins Creed

 

5. Slaget Om Midgård

 

 

har de tkommit ett nytt slaget om midgård i år??

 

 

Assassins creed kommer inte ut fören 2008 och det är 2007 vi pratar om

Halo3 kommer inte heller fören 2008.

 

Aircondition - sluta, det är ett forum där folk får säga vad dom tycker om saker och ting. Ge mig en källa som bevisar att att slaget om midgård och cs är "fel"!

wtf både halo 3 och assassins creed finns redan! inte te pc men till xbox 360

Redigerat av underwar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...