Hoppa till innehåll

Vilka Får Flytta Till En Annan Planet?


Gäst TheWho

Rekommendera inlägg

  • Svar 57
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Totorio

det går faktiskt bo på månen om dom fraktar dit några miljarder liter vatten och några miljoner träd och sen vänta i typ 100 år därför då har tråden gjort syre och sen har man vatten att dricka

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst TheWho

Om man skulle kunna teleportera människor då? Tror ni att ett sådant sätt skulle fungera?

 

det går faktiskt bo på månen om dom fraktar dit några miljarder liter vatten och några miljoner träd och sen vänta i typ 100 år därför då har tråden gjort syre och sen har man vatten att dricka

Får jag fråga, vad har det med ämnet att göra? Dessutom skulle det vara smartare att flytta till t.ex. Gliese 581 istället för månen då den troligen kommer påverkas om det blir en jädrans smäll här på Tellus.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problemet med teletransportering är att man måste ha en sändare som bryter ner människan i binära ettor och nollor (eller i atomer, eller nått...) och sen en mottagare som bygger ihop människan igen. Nån måste altså sätta en mottagare på den nya planeten. Och eftersom det är så stort sänningsavstånd måste man ha en megastor antenn på varje planet. Sen kan ju vissa signaler försvinna ut i rymden, så man måste sända om vissa bitar flera gånger, och det tar tid!

 

Asså, jag gissar bara lite, om nån undrar.

Redigerat av Katt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man skulle kunna teleportera människor då? Tror ni att ett sådant sätt skulle fungera?

 

det går faktiskt bo på månen om dom fraktar dit några miljarder liter vatten och några miljoner träd och sen vänta i typ 100 år därför då har tråden gjort syre och sen har man vatten att dricka

Får jag fråga, vad har det med ämnet att göra? Dessutom skulle det vara smartare att flytta till t.ex. Gliese 581 istället för månen då den troligen kommer påverkas om det blir en jädrans smäll här på Tellus.

 

Det har med saken att göra, efter som flera säger att det inte går att bo någon annanstans i vårat solsystem, plus att man kanske inte behöver flytta till en annan planet, sen har ingen sagt att det ska bli en stor smäll utan att jorden (Tellus) skulle bli obeboelig. sen tror jag att det kommer vara astronauter och våghalsar, för det är väldigt små chanser att man överlever om man ska flytta till en anna planet...tror jag iaf:P

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst TheWho

det går faktiskt bo på månen om dom fraktar dit några miljarder liter vatten och några miljoner träd och sen vänta i typ 100 år därför då har tråden gjort syre och sen har man vatten att dricka

Får jag fråga, vad har det med ämnet att göra? Dessutom skulle det vara smartare att flytta till t.ex. Gliese 581 istället för månen då den troligen kommer påverkas om det blir en jädrans smäll här på Tellus.

 

Det har med saken att göra, efter som flera säger att det inte går att bo någon annanstans i vårat solsystem, plus att man kanske inte behöver flytta till en annan planet, sen har ingen sagt att det ska bli en stor smäll utan att jorden (Tellus) skulle bli obeboelig. sen tror jag att det kommer vara astronauter och våghalsar, för det är väldigt små chanser att man överlever om man ska flytta till en anna planet...tror jag iaf:P

 

Soad_token

 

Här diskuterar vi vilka människor som får flytta till en annan planet, inte vilken planet de får flytta till. En stor skillnad.

 

Dessutom så diskuterar vi OM Tellus skulle sprängas, inte vad någon har sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kom att tänka på en sak, om det skulle vara så att jorden skulle utplånas och att människan skulle tvingas att flytta ifrån Tellus,

 

-Vilka tror ni skulle få åka med till en ny planet?

 

Skulle bara några få åka med, skulle i stort sett alla få åka med till en ny planet eller skulle vi inte flytta? Hur tror ni att det skulle bli?

 

Är det bara jag eller är det lite motsägesefult att säga att först exploderar den och sedan bo kvar?:P

 

det går faktiskt bo på månen om dom fraktar dit några miljarder liter vatten och några miljoner träd och sen vänta i typ 100 år därför då har tråden gjort syre och sen har man vatten att dricka

Får jag fråga, vad har det med ämnet att göra? Dessutom skulle det vara smartare att flytta till t.ex. Gliese 581 istället för månen då den troligen kommer påverkas om det blir en jädrans smäll här på Tellus.

Det har med saken att göra, efter som flera säger att det inte går att bo någon annanstans i vårat solsystem, plus att man kanske inte behöver flytta till en annan planet, sen har ingen sagt att det ska bli en stor smäll utan att jorden (Tellus) skulle bli obeboelig. sen tror jag att det kommer vara astronauter och våghalsar, för det är väldigt små chanser att man överlever om man ska flytta till en anna planet...tror jag iaf:P

 

Soad_token

 

Här diskuterar vi vilka människor som får flytta till en annan planet, inte vilken planet de får flytta till. En stor skillnad.

 

Dessutom så diskuterar vi OM Tellus skulle sprängas, inte vad någon har sagt.

 

Du sa aldrig att den skulle sprängas:/ Sen skrev du: "eller skulle vi inte flytta?" vilket ju innebär att jorden inte exploderar. Det ger de personer som svara friheten att ge förslag på saker man kan gör om man inte flyttar till en annan planet, utan istället t.ex. flytta till månen. Sen har det väll allt med saken att göra, om vi flyttar till månen som ligger nära kan man flytta mycket mer människor, till skillnad om man ska åka till en planet som ligger ett par års färd bort. Sen vet jag att det är rent hypotetiskt, det jag menande var att du inte specificerade vad som skulle hända med Tellus utan att den skulle bli obeboelig.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst TheWho

det går faktiskt bo på månen om dom fraktar dit några miljarder liter vatten och några miljoner träd och sen vänta i typ 100 år därför då har tråden gjort syre och sen har man vatten att dricka

Får jag fråga, vad har det med ämnet att göra? Dessutom skulle det vara smartare att flytta till t.ex. Gliese 581 istället för månen då den troligen kommer påverkas om det blir en jädrans smäll här på Tellus.

Det har med saken att göra, efter som flera säger att det inte går att bo någon annanstans i vårat solsystem, plus att man kanske inte behöver flytta till en annan planet, sen har ingen sagt att det ska bli en stor smäll utan att jorden (Tellus) skulle bli obeboelig. sen tror jag att det kommer vara astronauter och våghalsar, för det är väldigt små chanser att man överlever om man ska flytta till en anna planet...tror jag iaf:P

 

Soad_token

Här diskuterar vi vilka människor som får flytta till en annan planet, inte vilken planet de får flytta till. En stor skillnad.

 

Dessutom så diskuterar vi OM Tellus skulle sprängas, inte vad någon har sagt.

Du sa aldrig att den skulle sprängas:/ Sen skrev du: "eller skulle vi inte flytta?" vilket ju innebär att jorden inte exploderar. Det ger de personer som svara friheten att ge förslag på saker man kan gör om man inte flyttar till en annan planet, utan istället t.ex. flytta till månen. Sen har det väll allt med saken att göra, om vi flyttar till månen som ligger nära kan man flytta mycket mer människor, till skillnad om man ska åka till en planet som ligger ett par års färd bort. Sen vet jag att det är rent hypotetiskt, det jag menande var att du inte specificerade vad som skulle hända med Tellus utan att den skulle bli obeboelig.

 

Soad_token

 

om det skulle vara så att jorden skulle utplånas

Ungefär samma sak, nej det innebär inte alls att jorden inte exploderar det innebär att vi stannar och dör här. Dessutom var det endast ett exempel på vad man kan skriva.

Aja, OT nu BT nu!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...