Hoppa till innehåll

Steamwheedle Cartel


Xade

Rekommendera inlägg

Tjabba, tänkte fråga en sak.

 

Jag har hört att om man blir exalted med någon av Steamwheedle Cartel (Booty Bay, Everlook, Gadgetzan, Ratchet) så kommer vakterna i det ställe man är exalted med inte att attackera en själv om man går på motsatt faction.

 

Är det någon som vet om det stämmer? Om om det gör det, vet ni något bra sätt att gå upp reputation med någon av dem? är cirka 3000/21000 med alla (revered).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, tyvärr är detta en lögn och du kommer att bli attackerad.

 

Jag är exalted med Booty Bay och jag kan inte attackera någon utan att själv bli attackerad av vakterna. Har kontaktat en gamemaster och han sa: "Goblins don't want you to fight inside their towns. The'll always jump into the fight. Neutral or exalted doesn't make any difference."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När man är Natural med Bloodsail får man ett quest för Pirat hat, när man är Friendly med Bloodsail så får man quest för att få Pirat outfit. För att få reputation med Bloodsail måste man döda Steamweadle NPCs.

Nej, det är bara Booty Bay NPC's du kan döda för att få rep med Bloodsail Buccaneers.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Steamwheedle rep är totalt oanvändbart, gör bara saker du köper liite billigare.

Exakt, alla dessa timmar jag slösade på att döda pirater kunde jag använt till något bättre.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När man är Natural med Bloodsail får man ett quest för Pirat hat, när man är Friendly med Bloodsail så får man quest för att få Pirat outfit. För att få reputation med Bloodsail måste man döda Steamweadle NPCs.

Nej, man ska vara friendly med Bloodsail Buccaneers.

Man får även en shirt, belt, boots och legs.

Såhär ser settet ut:

http://img187.imageshack.us/img187/7971/wowscrnshot010108130535bw6.jpg

(min warrior =>)

Anyway, blir man friendly med Bloodsail får ni vara beredda på att det kommer kosta en hel del att få tillbaka reputation med steamweedle.

Dessutom finns det massa nackdelar att vara hated med dessa. Du kan inte flyga till tanaris om du ska köra någon Keepers of Time instans då det står 2+ vakter precis vid FP'n som kommer attackera dig. Du kommer inte kunna åka båt från Booty Bay eller Ratchet. Du kan inte flyga till winterspring då det är samma sak som i Tanaris.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dessutom finns det massa nackdelar att vara hated med dessa. Du kan inte flyga till tanaris om du ska köra någon Keepers of Time instans då det står 2+ vakter precis vid FP'n som kommer attackera dig. Du kommer inte kunna åka båt från Booty Bay eller Ratchet. Du kan inte flyga till winterspring då det är samma sak som i Tanaris.

Paladin ftw där =)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...