ThaEgg Skrivet 1 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2008 En liten fråga om regel §1.1 ; Gäller det bara andvändare på fuska eller bryter man mot regern om man skriver t.ex ; "Min kusin suger" och kusinen inte alls är med på fuska? :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Njugen Skrivet 1 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2008 (redigerat) En liten fråga om regel §1.1 ; Gäller det bara andvändare på fuska eller bryter man mot regern om man skriver t.ex ; "Min kusin suger" och kusinen inte alls är med på fuska? :) Regeln gäller alla. Man får inte på något sätt kränka/nedvärdera andra personer. Oavsett om personen som du kränker eller anspelar på är medlem eller inte så begår du ändå (eller rättare sagt fortfarande) personligt påhopp. Om detta bara skulle gälla medlemmar inom ramen av fuska.se så hade vi antagligen sett flera trådar och oseriösa debatter om att den där artisten suger, skådespelaren borde ... och så vidare (såvida det då inte faller under §1.11), ja du förstår. Redigerat 1 Januari 2008 av Hitsugaya Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CookiePking Skrivet 1 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2008 thats right ! du kan ju säga att du känner en som suger.. elr? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TheWho Skrivet 1 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2008 (redigerat) En liten fråga om regel §1.1 ; Gäller det bara andvändare på fuska eller bryter man mot regern om man skriver t.ex ; "Min kusin suger" och kusinen inte alls är med på fuska? :) Om du skulle komma med ett påstående som "George Bush är en manshora och en idiot" så ska såklart det gå under regel §1:1, så ja det gäller troligen över hela forumet. "Min kusin suger" och kusinen inte alls är med på fuska? :) Du kan ju inte veta om din kusin (i detta exempel) är medlem på fuska eller inte. Redigerat 1 Januari 2008 av TheWho Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 1 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2008 Men det beror på i vilket samanhang du utrycker dig i. Om du skriver det i en debatt på blodigt allvar, eller i ett GF eller spamforumet som en kul grej. Det finns olika sätt att upfatta det. Ex. Haha, ja min kusin e en riktig idiot :lol: , det är ju det jag har sagt =D Ex2.Min kusin är det fetaste och fulaste idioten i hela världen,/ eller Medlemen X är den största idioten här på forumet /Det var ett ganska dåligt exempel på 2:an, men det är svårt att hitta på, innan man ser det på riktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 1 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2008 (redigerat) "Min kusin suger" och kusinen inte alls är med på fuska? :) Du kan ju inte veta om din kusin (i detta exempel) är medlem på fuska eller inte. Är inte att säga "Bush är en manshora och en idiot" 1.11§ Och att tex. " The Who , du är en idiot" 1.1§ För att om man säger nåt om bush tex. så är det inte riktigt ett personligt påhopp, eftersom att han inte är på detta forumet. Fast då är det kränkning, kanske borde finnas en annan regel för de. Redigerat 1 Januari 2008 av Crys Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TheWho Skrivet 1 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2008 "Min kusin suger" och kusinen inte alls är med på fuska? :) Du kan ju inte veta om din kusin (i detta exempel) är medlem på fuska eller inte. Är inte att säga "Bush är en manshora och en idiot" 1.11§ Och att tex. " The Who , du är en idiot" 1.1§ För att om man säger nåt om bush tex. så är det inte riktigt ett personligt påhopp, eftersom att han inte är på detta forumet. Fast då är det kränkning, kanske borde finnas en annan regel för de. Kränkningar går troligen under personliga påhopp. Vet att det inte riktigt var ett påhopp, men har svårt för att komma på exempel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.