Hoppa till innehåll

§1.1


ThaEgg
 Dela

Rekommendera inlägg

En liten fråga om regel §1.1 ; Gäller det bara andvändare på fuska eller bryter man mot regern om man skriver t.ex ; "Min kusin suger" och kusinen inte alls är med på fuska? :)

Regeln gäller alla. Man får inte på något sätt kränka/nedvärdera andra personer.

Oavsett om personen som du kränker eller anspelar på är medlem eller inte så begår du ändå (eller rättare sagt fortfarande) personligt påhopp.

 

Om detta bara skulle gälla medlemmar inom ramen av fuska.se så hade vi antagligen sett flera trådar och oseriösa debatter om att den där artisten suger, skådespelaren borde ... och så vidare (såvida det då inte faller under §1.11), ja du förstår.

Redigerat av Hitsugaya
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst TheWho

En liten fråga om regel §1.1 ; Gäller det bara andvändare på fuska eller bryter man mot regern om man skriver t.ex ; "Min kusin suger" och kusinen inte alls är med på fuska? :)

Om du skulle komma med ett påstående som "George Bush är en manshora och en idiot" så ska såklart det gå under regel §1:1, så ja det gäller troligen över hela forumet.

 

"Min kusin suger" och kusinen inte alls är med på fuska? :)
Du kan ju inte veta om din kusin (i detta exempel) är medlem på fuska eller inte. Redigerat av TheWho
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men det beror på i vilket samanhang du utrycker dig i.

Om du skriver det i en debatt på blodigt allvar, eller i ett GF eller spamforumet som en kul grej.

 

Det finns olika sätt att upfatta det.

 

Ex. Haha, ja min kusin e en riktig idiot :lol: , det är ju det jag har sagt =D

Ex2.Min kusin är det fetaste och fulaste idioten i hela världen,/ eller Medlemen X är den största idioten här på forumet

 

/Det var ett ganska dåligt exempel på 2:an, men det är svårt att hitta på, innan man ser det på riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Min kusin suger" och kusinen inte alls är med på fuska? :)

Du kan ju inte veta om din kusin (i detta exempel) är medlem på fuska eller inte.

 

Är inte att säga "Bush är en manshora och en idiot" 1.11§

Och att tex. " The Who , du är en idiot" 1.1§

 

För att om man säger nåt om bush tex. så är det inte riktigt ett personligt påhopp, eftersom att han inte är på detta forumet. Fast då är det kränkning, kanske borde finnas en annan regel för de.

Redigerat av Crys
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst TheWho

"Min kusin suger" och kusinen inte alls är med på fuska? :)

Du kan ju inte veta om din kusin (i detta exempel) är medlem på fuska eller inte.

 

Är inte att säga "Bush är en manshora och en idiot" 1.11§

Och att tex. " The Who , du är en idiot" 1.1§

 

För att om man säger nåt om bush tex. så är det inte riktigt ett personligt påhopp, eftersom att han inte är på detta forumet. Fast då är det kränkning, kanske borde finnas en annan regel för de.

 

Kränkningar går troligen under personliga påhopp. Vet att det inte riktigt var ett påhopp, men har svårt för att komma på exempel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...