Shaitan Skrivet 24 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2008 Men snälla om du inte tror då kan du vell testa jag vet att det fungerar som return. altså cin.get();cin.get(); är en funktion som returnerar ett värde av typen int. Den retrunerar altså ett värde men endast ett värde som matas in till programmet från tangetbordet. En sats som tomater = cin.get(); skulle returnera ett värde av typen int till tomater(andvända cin.get() funktionens returvärde och tilldela det tomater. Men int main(void) funktionens returvärde... Läs mer i pm't jag skickar till dig Ceto. cin.get() returnerar väl ändå inte ett 4 bytesvärde? Du menar väl att den returnerar en byte? Man kan inte kalla alla tal för int. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 24 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2008 (redigerat) Mm... :D ja jag menade att den returnar en byte Redigerat 25 Mars 2008 av Ceto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 24 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2008 lägg all kod innanför denna sats: while(true) { // Koden här } lägg dock inte dit deklarationerna av variablerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 25 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2008 (redigerat) Ok men jag har en fråga angoende den dära boken som du rekomendera är den för nybörjare eller rättare sakt är det grunder? i c++ stephen prata nånting ... jag hadde tänkt köpa den men jag måste vara säker ifall det är nåt för mig och inte jätte advancerat. Redigerat 25 Mars 2008 av Ceto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 25 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2008 (redigerat) Ok men jag har en fråga angoende den dära boken som du rekomendera är den för nybörjare eller rättare sakt är det grunder? i c++ stephen prata nånting ... jag hadde tänkt köpa den men jag måste vara säker ifall det är nåt för mig och inte jätte advancerat. Den är för nybörjare och de som redan programmerat andra språk, jag var helt en nybörjare när jag började läsa boken och det har gått jätte bra. Jag rekommenderar den senaste upplagan(C++ programmering femte upplagan), men den kostar ju också, jag köpte den för 469 kr. Redigerat 25 Mars 2008 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 25 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2008 ja men den kostar 250 kr nu :D ska nog köpa den om den är tillräckligt bra. Vilka typer av program gör man i den boken?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 26 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2008 Programmeringsövningar, man gör inga program, man lär sig C++ standarden. Sen får man själv vara kreativ! :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 26 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2008 Ok..Men jag menar medans man lär sig så gör man program i den boken som jag har av ingvar gratte gör man typ miniränkare medans man lär sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.