Hoppa till innehåll

Ev's Till En S.k. Slamma Jamma!


Gallardo
 Dela

Rekommendera inlägg

Vet ni inte vad S.J. är så är det en följande Snorlax:

 

SlammaJamma [ Snorlax ] @ Leftovers

Ev's: ( Skall egentligen endast vara HP och Sp.Def här, men skulle vilja gör ngn ändring här ... )

Nature: Adamant

Moves:

- Return

- Curse

- Shadow Ball

- Counter

 

Hade tänkt mig 252 HP / 100 Attack / 36 Def / 120 Sp.Def / 2 Whatever, men det är bara en '' skiss ''.

 

Som sagt; kom gärna med förslag om Evfördelning :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enligt serebii.net är Counter också ett alternativ som sista attack, men det var inte det jag frågade ... <_< Jag har redan bestämt villka attcker den ska ha.

 

Förresten, jag råkade starta om på mitt FireRed, (jag breedar Snorlax på Ruby), och det var där ifrån jag tänkte skaffa Counter. Och eftersom jag inte spelar särskilt ofta längre så skulle det ta en evighet och klara ut det en gång till (om jag inte kunde få tag i ngn som skulle vilja göra det åt mig villsäga). Så, kan jag, endast via Ruby, lära Snorlax Counter? och isåfall hur?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men Snorlax kan inte lära sig Counter som Eggmove, går det ge den det via breeding ändå? :S

 

Isånafall skulle jag kunna göra såhär kanske ...

 

Slaking @ Male (Med Counter) ---> Rhyhorn @ Female = Rhyhorn @ Female (Med Counter)

 

Breeda Rhyhorn'en med Ditto tills det blir en hane ...

 

Rhyhorn @ Male ---> Snorlax @ Female = eventuellt Snorlax med Counter?

 

Jag har testat liknande saker som inte funkat, men vet ngn hur man gör ... snälla sig! :)

 

Redigerat av Gallardo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...