Ceto Skrivet 16 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2008 Är detta banor till cs med? Då menar jag kan man göra banor till cs och cz? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
H2BH Skrivet 16 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2008 (redigerat) Ja om du ska göra seriösa grejjer och mer avancerat kan dessa program/filer vara bra att ha. BSP2MAP - Låter dig konvertera .bsp banor till .map Darkulator - Låter dig ändra ljuset på banan/bygget GCFScape - Låter dig exportera filer ifrån steams .gcf filer. Half-Life Model Viewer - Låter dig se på modeller utanför spelet + att du kan exportera och importera texturer. Jed's Half-Life Model Viewer - Samma som ovan fast lite mer avancerad. Mapviewer - Låter dig inspektera en bana utan att starta spelet. Resgen - Samlar all information en speciferad bana använder. Revolver - Låter dig skapa former i 2D på ett enkelt sätt och kan sedan exporteras för att användas i Hammer. Spritefixer - Låter dig modifiera "sprites" beteende. Spritemage - Låser "sprites" z x y men är på tyska, enkelt att förstå. Spriteexplorer - Låter skapa eller titta på "sprites" + att du kan öppna .pak filer med denna. Sprite Viewer - Jag låter dig se på "sprites". Sprite Wizard - Enkelt program för att skapa egna "sprites". Wally - Låter dig skapa egna .wad filer, används mestadels till Quake men funkar bra för hl+mods. Zoner's Half-Life Tools - bsp, vis, rad, csg filer för att skapa banor så ska du använda dessa. Terrain Generator - Låter dig skapa avancerat terräng som du sedan kan importera i Hammer. Batch Compiler - Är du färdig med din bana? compila den med detta programmet isf. BSP Viewer - Låter dig inspektera banor mer avancerat till skillnad från "mapviewer" Winbspc - Bättre program för att konvertera .bsp till .map filer. :) och sen är cs_expert-tom793.fgd och cs_expert-tom793_wc35.fgd mycket bättre. Redigerat 16 Juni 2008 av H2BH Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 16 Juni 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2008 Är detta banor till cs med? Då menar jag kan man göra banor till cs och cz? Om den versionen du menar använder goldsource motorn så, ja. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zorrax Skrivet 18 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2008 ALLRIGHT!!! du vet jag vad jag ska göra för guide! :P Checka in sen "Hur man gör egna cs:s banor med valve hammer editor (source)" Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
krydda Skrivet 9 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2009 En fråga: Hur gör man en jail? (en sån på t.ex. surf ski 2?) man nuddar knappen eler trycker så öppnas det? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 10 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2009 (redigerat) Det du letar efter kallas för 'func_door'(enklast av de som finns att välja mellan), du kan läsa mer om 'func_door' här: http://developer.valvesoftware.com/wiki/Func_door Redigerat 10 Mars 2009 av Vitdom Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
krydda Skrivet 10 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2009 (redigerat) Det du letar efter kallas för 'func_door'(enklast av de som finns att välja mellan), du kan läsa mer om 'func_door' här: http://developer.valvesoftware.com/wiki/Func_door jag hittar inegn output lr input flik!! vitdom kan du göra en åt mig och ge mig? kan inte... Redigerat 10 Mars 2009 av krydda Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 10 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2009 Det du letar efter kallas för 'func_door'(enklast av de som finns att välja mellan), du kan läsa mer om 'func_door' här: http://developer.valvesoftware.com/wiki/Func_door jag hittar inegn output lr input flik!! vitdom kan du göra en åt mig och ge mig? kan inte... Oj förlåt, jag råkade tänka på source, detta är ju till Goldsource... Jag kan inte hjälpa dig då. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desajn Skrivet 10 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Mars 2009 func_door finns till hl1 motorn med. Så är ju bara pilla där med yaw osv. Kolla på leveldesign.nu Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 13 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2009 (redigerat) Måste man ha allt för att kunna göra en mapp? Ifall, Kan du väll berätta vad allt är som man ska ladda. Redigerat 13 Mars 2009 av Ceto Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 14 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2009 Måste man ha allt för att kunna göra en mapp? Ifall, Kan du väll berätta vad allt är som man ska ladda. Förlåt, men vad pratar du om? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 15 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2009 Alla dessa saker att ladda ner måste man ha dem? Ifall man måste ha dom kan du väll berätta vad sakerna gör för något och vad det är?? ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg