Hoppa till innehåll

Amerikanska Primärvalet


SURF

Amerikanska Primärvalet  

68 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 45
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hillary Clinton är jag starkt för, då jag gillar hennes åsikter och Obamas sjukvårdspolitik är sjuk. Den behöver avregleringar, inte bli offentligt betald!

Sjukvården är redan så fruktansvärt sönderreglerad att det vore helt förödande om den skulle finansieras offentligt.

 

I övrigt är Obama en jäkla flumkandidat. Han tycker för helsike ingenting.

"Hope - we can believe in" låter förvisso fint, men att basera en presidentkandidatur på plattityder är ungefär lika respektingivande och intelligent som att försöka lära en guldfisk tala japanska.

 

Jag tog Obama. För om han vinner är han den första svarta presidenten.

2:a kommer Clinton eftersom hon blir den första kvinnliga presidenten!

Så du tycker att det är rimligt att rösta på en kandidat för att de antingen kanske kommer att bli den första svarta presidenten eller att de antingen kommer att bli den första kvinnliga presidenten?

 

Obama, Clinton är för tjatig.

Så du skulle rösta på någon beroende på hur tjatig denne är? Man kanske måste se till vad de vill också.

 

Barack Obama skulle jag nog rösta på, han röstade nej till Irak medan Clinton röstade ja. Dock har båda samma åsikt när det gäller klimat frågor.
Obama har inget emot krig. Även om det är opportunt att uttala sig för att dra tillbaka trupper från Irak, så har han hela tiden röstat för mer pengar till kriget. Han tycker det är helt okej med våld om USA känner sig eller sina "vitala intressen" hotade på något sätt. Hans målsättning är att "lead the world by deed and example", "maintaining a strong policy, pursuing our enemies, and promoting our values around the world". Precis vad kollegan Bush sysslar med, vad jag kan se. Skulle han vilja genomföra några reformer på hemmaplan, blir det nog inte så mycket pengar kvar till det.

 

Vad jag har läst så var Obama tidigare otydlig angående irakkriget och satt inte i senaten när kriget bröt ut, kunde alltså inte rösta. Först när det var klart att han skulle kandidera till presidentposten, tog han tydligt ställning mot kriget. Han har talat om truppreducering, men inför Council on Foreign Relations betonade han att det inte skulle vara fråga om ett fullständigt tillbakadragande. Däremot kan jag tänka mig att han i sina valtal säger att han vill avsluta kriget.

 

Är man så vacklande i sitt ställningstagande, är det nog också lätt att bli styrd av de mäktiga ekonomiska intressen, som vill ha ett fortsatt krig.

Redigerat av TheWho
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Skulle aldrig falla mig in att rösta på en republikan sålänge de hänger fast vid terrorism, krig, pengar, stolthet etc etc

En demokrat är ju som bekant en synnerligen trevlig individ, jag röstar på Obama, han har väl inte heller helt rent mjöl i påsen men jag ser hellre en som vill ha fred länder emellan via konversation än någon som McCain som är en exakt replika av nuvarande presidenten.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...