Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

• Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet

Lol, på den sidan står det att ja bor i Alingsås.. lite långt ifrån ja bor lol...

Som sagt, den visar vart servern ligger.

Menar du leverantörens server?

Precis.

Skrivet

Lol, på den sidan står det att ja bor i Alingsås.. lite långt ifrån ja bor lol...

Som sagt, den visar vart servern ligger.

Menar du leverantörens server?

Precis.

Ok, thnx.^^
Skrivet

Den visade ganska rätt, så jag har ungerfär på vem det va :P Gäller bara å ta reda på vilka som har den leverantören å sen knacka dörr ^^

Gör du så. :P Varför vill du veta personen så mycket da? HAr han hackat in till dig eller vad? :o
Skrivet

Det är bara ISP:n som kan ta reda på namn och adress. Polis kan inget göra själva med en IP-adress.

Okej, men jag tänkte på en sak, man har hört att "hackers" har följt ip:n och sen crashat ägarens dator, så jag tänkte att man kanske kunde få reda på varifrån ip:n kom ^^ Även om de inte e samma sak :P

Skrivet

Det är bara ISP:n som kan ta reda på namn och adress. Polis kan inget göra själva med en IP-adress.

Okej, men jag tänkte på en sak, man har hört att "hackers" har följt ip:n och sen crashat ägarens dator, så jag tänkte att man kanske kunde få reda på varifrån ip:n kom ^^ Även om de inte e samma sak :P

Då har de ju datorns adress och kan utan större problem (om de är duktiga) skicka möjligen skadlig kod till den datorn vilket kan få den att krascha. De gör då detta utan att på något sett veta säkert exakt var datorn står rent fysiskt.
Skrivet

Då har de ju datorns adress och kan utan större problem (om de är duktiga) skicka möjligen skadlig kod till den datorn vilket kan få den att krascha. De gör då detta utan att på något sett veta säkert exakt var datorn står rent fysiskt.

Det e de jag vet, därför jag skrev "Även om de inte e samma sak" ;)

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...