SlimShady Skrivet 14 Januari 2008 Rapport Skrivet 14 Januari 2008 Lol, på den sidan står det att ja bor i Alingsås.. lite långt ifrån ja bor lol... Som sagt, den visar vart servern ligger. Menar du leverantörens server? Citera
Gäst TheWho Skrivet 14 Januari 2008 Rapport Skrivet 14 Januari 2008 Lol, på den sidan står det att ja bor i Alingsås.. lite långt ifrån ja bor lol... Som sagt, den visar vart servern ligger. Menar du leverantörens server? Precis. Citera
SlimShady Skrivet 14 Januari 2008 Rapport Skrivet 14 Januari 2008 Lol, på den sidan står det att ja bor i Alingsås.. lite långt ifrån ja bor lol... Som sagt, den visar vart servern ligger. Menar du leverantörens server? Precis. Ok, thnx.^^ Citera
Dezen Skrivet 14 Januari 2008 Författare Rapport Skrivet 14 Januari 2008 Den visade ganska rätt, så jag har ungerfär på vem det va :P Gäller bara å ta reda på vilka som har den leverantören å sen knacka dörr ^^ Citera
SlimShady Skrivet 14 Januari 2008 Rapport Skrivet 14 Januari 2008 Den visade ganska rätt, så jag har ungerfär på vem det va :P Gäller bara å ta reda på vilka som har den leverantören å sen knacka dörr ^^Gör du så. :P Varför vill du veta personen så mycket da? HAr han hackat in till dig eller vad? :o Citera
Dezen Skrivet 15 Januari 2008 Författare Rapport Skrivet 15 Januari 2008 Det är mest för att kunna äga personen som luskade ut ett lösen ^^ Har snubbens ip, men vet inte vem det är :P Citera
epaaj Skrivet 15 Januari 2008 Rapport Skrivet 15 Januari 2008 Det är bara ISP:n som kan ta reda på namn och adress. Polis kan inget göra själva med en IP-adress. Citera
Dezen Skrivet 15 Januari 2008 Författare Rapport Skrivet 15 Januari 2008 Det är bara ISP:n som kan ta reda på namn och adress. Polis kan inget göra själva med en IP-adress. Okej, men jag tänkte på en sak, man har hört att "hackers" har följt ip:n och sen crashat ägarens dator, så jag tänkte att man kanske kunde få reda på varifrån ip:n kom ^^ Även om de inte e samma sak :P Citera
SlimShady Skrivet 15 Januari 2008 Rapport Skrivet 15 Januari 2008 Norton skriver ut det för mig iaf om nån har försökt att hacka in sig till mig o om de e så så stor personens ip- address.. Citera
epaaj Skrivet 16 Januari 2008 Rapport Skrivet 16 Januari 2008 Det är bara ISP:n som kan ta reda på namn och adress. Polis kan inget göra själva med en IP-adress. Okej, men jag tänkte på en sak, man har hört att "hackers" har följt ip:n och sen crashat ägarens dator, så jag tänkte att man kanske kunde få reda på varifrån ip:n kom ^^ Även om de inte e samma sak :P Då har de ju datorns adress och kan utan större problem (om de är duktiga) skicka möjligen skadlig kod till den datorn vilket kan få den att krascha. De gör då detta utan att på något sett veta säkert exakt var datorn står rent fysiskt. Citera
Dezen Skrivet 16 Januari 2008 Författare Rapport Skrivet 16 Januari 2008 Det är bara ISP:n som kan ta reda på namn och adress. Polis kan inget göra själva med en IP-adress. Okej, men jag tänkte på en sak, man har hört att "hackers" har följt ip:n och sen crashat ägarens dator, så jag tänkte att man kanske kunde få reda på varifrån ip:n kom ^^ Även om de inte e samma sak :P Då har de ju datorns adress och kan utan större problem (om de är duktiga) skicka möjligen skadlig kod till den datorn vilket kan få den att krascha. De gör då detta utan att på något sett veta säkert exakt var datorn står rent fysiskt. Det e de jag vet, därför jag skrev "Även om de inte e samma sak" ;) Citera
Mr.profs Skrivet 16 Januari 2008 Rapport Skrivet 16 Januari 2008 (redigerat) Den spårade min ip till en parkeringsplats. Redigerat 16 Januari 2008 av Mr.profs Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.