Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

När jag avinstallerade spelet Mafia så gick det, men mappen är fortfarande kvar i C:/Program/Mafia och i start -> program -> mafia.

Men när jag ska ta bort mappen så går det inte, utan det kommer upp en ruta istället och där står det:

''Det går inte att ta bort fil. Det går inte att läsa från källfilen eller källdisken.''

Och när jag ska ta bort från start -> program -> mafia så går det inte heller.

Så är det någon som vet varför rutan och det kommer upp, och att det inte går att ta bort mappen och i start.

Skulle vara tacksam för svar.

Skrivet

Jag gick in på felsäkert läge men det gick ändå inte, det stog samma sak om att det saknas en fil eller något sånt.

Och jag startade om datorn också den dagen jag avinstallerade spelet men det gick ändå inte.

Men det är ingen mapp som måste tas bort bara att det tar plats.

Men finns det någon annan lösning att ta bort mappen så säg gärna vad man ska göra.

Skrivet (redigerat)

Okej, starta datorn i felsäkert läge med komandotolk. Skriv detta när kodrutan kommer upp:

DEL "[filnamn]" /F /S

MED citattecken! Ersätt [filnamn] med hela sökvägen till mappen. Exempel:

DEL "C:\lol" /F /S

Om du vill ta bort mappen lol.

Redigerat av Katt
Skrivet

Okej, starta datorn i felsäkert läge med komandotolk. Skriv detta när kodrutan kommer upp:

DEL "[filnamn]" /F /S

MED citattecken! Ersätt [filnamn] med hela sökvägen till mappen. Exempel:

DEL "C:\lol" /F /S

Om du vill ta bort mappen lol.

Smart! :D Visste inte att man kunde göra det. :P
Skrivet

Jo, men det kanske inte funkar iaf, har aldrig gjort det. Men teoretiskt sett borde det gå. Om det inte går, så säg om du fick nått felmeddelande, och vad det står, luzzai.

Skrivet

Det funkade tydligen inte.

För jag skrev DEL ''C:\Program\Mafia'' /F /S

Men det gick inte. Och så stog det:

Felaktigt syntax för filnamn, katalognamn eller volymetikett.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...