WASD Skrivet 16 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2008 får man ha te.x REF-länkar eller annat otilåtet matereal i sigen om jag omkodar det till ett annat data-språk? te.x www.google.se omkodat till Base64 blir d3d3Lmdvb2dsZS5zZQ== Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 18 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2008 får man ha te.x REF-länkar eller annat otilåtet matereal i sigen om jag omkodar det till ett annat data-språk? te.x www.google.se omkodat till Base64 blir d3d3Lmdvb2dsZS5zZQ== Skicka PM till admin, han är nog den ende som kan avgöra detta. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Poison Skrivet 20 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2008 MD5 med salt så kan ingen använda sig av länken. Då blir det perfekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 20 Januari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2008 (redigerat) jo men man vill ju att andra ska kunna använda den^^ och så måste den ju vara max 4 rader lång (kollade upp MD5 med salt på wiki men hittade inte hur lång den kunde bli) Base64 som jag visade blir nästan dubbelt så långt och där ska man ju kunna få in en länk som jag också visa med google :) sökte lite till och hittade att www.google.se blev 421e10551ce0d1d7d7ddcaab540b1bc7 i MD5 men jag vet inte om det är med salt Redigerat 20 Januari 2008 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 20 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2008 Det är nog inte så smart att använda md5; Eftersom det går nästan inte att decrypta det om du inte hittar en sida med flera miljoner koder i databasen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 20 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2008 Det är admin som är bossen på sidan så det är han som avgör om det är tillåtet eller inte. Jag skulle gissa på att det inte är tillåtet, men kontakta admin för säkerhets skull: http://www.fuska.se/ovrigt/contact.php. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Poison Skrivet 21 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2008 jo men man vill ju att andra ska kunna använda den^^ och så måste den ju vara max 4 rader lång (kollade upp MD5 med salt på wiki men hittade inte hur lång den kunde bli) Base64 som jag visade blir nästan dubbelt så långt och där ska man ju kunna få in en länk som jag också visa med google :) sökte lite till och hittade att www.google.se blev 421e10551ce0d1d7d7ddcaab540b1bc7 i MD5 men jag vet inte om det är med salt MD5 är alltid 32 bokstäver.Förövrigt så tror jag inte att någon tänker ladda ner en massa rainbow tables / vänta på sp0t i irc för att cracka hashen. B64 är mycket bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst XPLOSIV Skrivet 3 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2008 (redigerat) tror inte det är tillåtet för man kan ju un-encrypta eller vad det kallas. auR2bGFyIGrkdmxhciBmYW4gZmFuIGZhbi4gbG9sIG1hbiBm5XIgdmlzc3Qgc3bkcmEgaORyIDpEIDpELCBlbGxlciBm5HIgbWFu Pz8gOig= Redigerat 8 Februari 2008 av XPLOSIV Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheGreatest Skrivet 4 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2008 och där står? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 5 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2008 j*vlar j*vlar f*n f*n f*n. lol man får visst svära här :D :D, eller fär man?? :( så står det, och syftet med denna tråden var att jag ville veta om detta var tilllåtet^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.