Hoppa till innehåll

Anorlunda Fråga Om Signaturen


WASD

Rekommendera inlägg

jo men man vill ju att andra ska kunna använda den^^ och så måste den ju vara max 4 rader lång (kollade upp MD5 med salt på wiki men hittade inte hur lång den kunde bli)

 

Base64 som jag visade blir nästan dubbelt så långt och där ska man ju kunna få in en länk som jag också visa med google :)

 

 

sökte lite till och hittade att www.google.se blev 421e10551ce0d1d7d7ddcaab540b1bc7 i MD5 men jag vet inte om det är med salt

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo men man vill ju att andra ska kunna använda den^^ och så måste den ju vara max 4 rader lång (kollade upp MD5 med salt på wiki men hittade inte hur lång den kunde bli)

 

Base64 som jag visade blir nästan dubbelt så långt och där ska man ju kunna få in en länk som jag också visa med google :)

 

 

sökte lite till och hittade att www.google.se blev 421e10551ce0d1d7d7ddcaab540b1bc7 i MD5 men jag vet inte om det är med salt

MD5 är alltid 32 bokstäver.

Förövrigt så tror jag inte att någon tänker ladda ner en massa rainbow tables / vänta på sp0t i irc för att cracka hashen.

 

B64 är mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Gäst XPLOSIV

tror inte det är tillåtet för man kan ju un-encrypta eller vad det kallas.

auR2bGFyIGrkdmxhciBmYW4gZmFuIGZhbi4gbG9sIG1hbiBm5XIgdmlzc3Qgc3bkcmEgaORyIDpEIDpELCBlbGxlciBm5HIgbWFu
Pz8gOig=

Redigerat av XPLOSIV
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...