Gäst Aso100 Skrivet 19 Januari 2008 Rapport Skrivet 19 Januari 2008 Hej! nu har min kompis fått windows vista ultimate efter han installerat den så fungerar inte hans ljud! men vi tror att det kan bero på drivrutinerna fast vi vet inte vad hans ljud kort är så vi kan inte installera drivutiner. hjälp! Citera
igglypuff Skrivet 19 Januari 2008 Rapport Skrivet 19 Januari 2008 Högerklicka "Dator" -> "Egenskaper" -> "Maskinvara" -> "Enhetshanteraren" -> något med ljud där så ska ni ser att ni nog hittar det ;) Så är det i Win XP men tror det är liknande i Win Vista ;) Citera
Gäst Aso100 Skrivet 19 Januari 2008 Rapport Skrivet 19 Januari 2008 (redigerat) här är screenshot Redigerat 19 Januari 2008 av Aso100 Citera
igglypuff Skrivet 19 Januari 2008 Rapport Skrivet 19 Januari 2008 Hmm, ja det hjälpte inte mycket, vet inte riktigt annars... Citera
Gäst Aso100 Skrivet 19 Januari 2008 Rapport Skrivet 19 Januari 2008 jag behövewr hjälp snabbt tror du att det är drivrutinerna eller ljud kortet för att när jag hade xp så fungerade det men nu har jag vista så fungerar det inte?? Citera
Banthafooder Skrivet 19 Januari 2008 Rapport Skrivet 19 Januari 2008 gå in på realteks sida o ladda hem senaste drivrutinerna. Citera
SlimShady Skrivet 19 Januari 2008 Rapport Skrivet 19 Januari 2008 Eller bara gå upp på dator tillverkarens hemsida o ladda ner de senaste drivrutinerna.. Citera
g1zm0 Skrivet 19 Januari 2008 Rapport Skrivet 19 Januari 2008 (redigerat) här är screenshotJAg vet inte om det är samma på vista som på xp men under fliken andra enheter så ligger ljudstyrenhet fär multimedia om du sätter i skivan till moderkortet(är det för mig jallefall) så högerklickar då på den ena och väljer uppdatera drivrutin sen väljer du att söka genom skivan efter drivrutinerna jag gör jallefall såhär när jag installerar xp datorer. Redigerat 19 Januari 2008 av g1zm0 Citera
Shaitan Skrivet 20 Januari 2008 Rapport Skrivet 20 Januari 2008 Jag installerade nyligen om en dator. En partition med xp och en med vista. Vista kunde spela upp ljud utan att ha realtekdrivisar installerade. xp kunde det inte. Jag tror att vista har stöd för det. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.