Hoppa till innehåll

Realtek Ljud

Gäst Aso100

Rekommendera inlägg

Skrivet

Hej!

nu har min kompis fått windows vista ultimate

efter han installerat den så fungerar inte hans ljud!

men vi tror att det kan bero på drivrutinerna fast vi vet inte vad hans ljud kort är så vi kan inte installera

drivutiner.

hjälp!

Skrivet

jag behövewr hjälp snabbt

tror du att det är drivrutinerna eller ljud kortet för att när jag hade xp så fungerade det men nu har jag vista så fungerar det inte??

Skrivet (redigerat)

här är screenshot

JAg vet inte om det är samma på vista som på xp men under fliken andra enheter så ligger ljudstyrenhet fär multimedia om du sätter i skivan till moderkortet(är det för mig jallefall) så högerklickar då på den ena och väljer uppdatera drivrutin sen väljer du att söka genom skivan efter drivrutinerna jag gör jallefall såhär när jag installerar xp datorer. Redigerat av g1zm0
Skrivet

Jag installerade nyligen om en dator. En partition med xp och en med vista. Vista kunde spela upp ljud utan att ha realtekdrivisar installerade. xp kunde det inte. Jag tror att vista har stöd för det.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...