Hoppa till innehåll

Alternativa Stilar?


mashemoto
 Dela

Rekommendera inlägg

Tja

Jag undrar om det är några här på fuska som håller på med alternativa stilar som t.ex. Goth, Svartrock, punk etc.

 

Jag gör det men kan inte hålla mig till en enda stil så jag varierar mig ganska mkt men jag tänkte också fråga om ni som håller på med detta har/hade problem med att det inte var riktigt accepterat för era föräldrar/släkt osv. och om ngn i så fall kunne komma med tips om hur man kan få dom att fatta att man trivs med att klä sig och vara på detta sättet.

 

//Mooney

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har varit punkare i snart 7 år, trivs som f*n med det, och folk värkar fatta det ganska bra, mest för min höga ålder, kan förstå när folk är unga och päronen klagar som f*n på en, men så är det alltid, man kan ha vilka kläder som helst på sig, dom kommer fortfarande klaga på något, läxor, när man kommer hem, vilka kompisar man har osv. det är bara att filtrera bort det. eller så säger du bara som en vuxen skulle säga om dom började klä sig någon stil "det är en fas jag går egenom, den kommer gå över, men låt mig vara den jag känner för nu, för jag trivs som f*n med det"

 

min släkt har inte kommit över att jag valt den här livsstilen, för det är vad punk är, mycket mer än kläder och musik, det är ett sätt att tänka, ett sätt att vara, ett sett att umgås på... men det är många inte förstår, inte fören man varit en del av det i några år, tog mig säkert 2-3 år innan jag fattade allt.

 

nu har jag tackvare punk vänner över hela sverige, jag kan åka till istortsätt vilken stad med 50 000 invånare och vara säker på att träffa på punkare som är villiga att låta en exempelvis sova hos en även om man precis har träffats.

 

och en annan sak, om du gillar att glida mellan stilarna är det bara göra det, det är vad det hela handlar om, att hitta sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är metallist.

 

Jag brukar ha på mig band tröjor, band longsleeve, svarta jeans, halsband med diverse saker på som pentagram, olika bands logo och sedan har jag 10 hålskängor.

 

Mitt hår är så långt att det täcker pannan, svart och jag brukar sätta upp det.

Redigerat av Dretskit
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...