Hoppa till innehåll

Klarar Mitt Grafikkort Av Crysis?

Gäst lordifan

Rekommendera inlägg

Det kan jag säga direkt att det gör det inte. Själv kör jag med ett nVIDIA GeForce 5200FX och det snyggaste spelet jag kan lira är Call of Duty 2, på låga inställningar. Känner dessutom en kompis som försökte starta det med hemdatorns gamla 5500, vilket ledde till att den kraschade. Du måste ha en processor på minst 2.8GHz (ej dubbelkärnig) för att spela det. Här är specifikationerna för minimum.

Intel Pentium 4 2.8GHZ elelr AMD Athlon 2800+

1GB RAM (1,5 för Vista)

GeForce 6800 eller Raden 9800

12GB hårddiskutrymme

DVD spelare

Ljudkort med DirectX 9.0

Redigerat av nacho
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrota den

Köp en nice chassi, ett nyare 400 watts nätagg, en rejäl quad-core processor, GeForce 8800GT grafikkort, Ett nytt moderkort. Asus brukar vara bra, Minst 2 gb ram, ljudkort, HD 200gb+ brukar behövas till spel, Dvd-brännare

Tadaa! Nu kan du spela crysis.

Försten alla som undrar ifall deras dator pallar crysis. Kolla här: http://www.systemrequirementslab.com/bonus...&submit2=Go

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrota den

Köp en nice chassi, ett nyare 400 watts nätagg, en rejäl quad-core processor, GeForce 8800GT grafikkort, Ett nytt moderkort. Asus brukar vara bra, Minst 2 gb ram, ljudkort, HD 200gb+ brukar behövas till spel, Dvd-brännare

Tadaa! Nu kan du spela crysis.

Försten alla som undrar ifall deras dator pallar crysis. Kolla här: http://www.systemrequirementslab.com/bonus...&submit2=Go

Watt är ett väldigt dåligt sätt att jämföra nätaggregat. Quad Core är faktiskt inte bäst i dagsläget för spel. Vad menar du med "rejäl" btw? Det blir genast mycket dyrare om man går över den vanliga Q6600. Det inbyggda ljudet på vissa moderkort är riktigt bra, då gör inte ljudkortet särskilt stor skillnad. Det är väl mest för toppgamers i sådana fall. Man måste ju upp till minst 1000:- för att märka riktig skillnad från ett moderkort med bra ljud.

Sen tycker jag att den sidan är sjukt dålig. Det är bättre att kolla runt på diverse forum och kolla med dem angående om ens dator klarar spel.

lordifan: Du skulle inte kunna komma med en lite mer exakt specifikation på datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...