Gäst lordifan Skrivet 23 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2008 Jag undrar om mitt grafik kort klarar av crysis vill spela crysis på medel inget roligt annars Jag har:NVIDIA Geforce4 Ti 4200 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 23 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2008 (redigerat) Det kan jag säga direkt att det gör det inte. Själv kör jag med ett nVIDIA GeForce 5200FX och det snyggaste spelet jag kan lira är Call of Duty 2, på låga inställningar. Känner dessutom en kompis som försökte starta det med hemdatorns gamla 5500, vilket ledde till att den kraschade. Du måste ha en processor på minst 2.8GHz (ej dubbelkärnig) för att spela det. Här är specifikationerna för minimum. Intel Pentium 4 2.8GHZ elelr AMD Athlon 2800+ 1GB RAM (1,5 för Vista) GeForce 6800 eller Raden 9800 12GB hårddiskutrymme DVD spelare Ljudkort med DirectX 9.0 Redigerat 23 Januari 2008 av nacho Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst nicke157 Skrivet 23 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2008 Ljudkort med DirectX 9.0 lol! Ljudkort med directx? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst lordifan Skrivet 23 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2008 ok men ska köpa ett nytt grafikkort snart tror det blir 8800 Gt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
igglypuff Skrivet 23 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2008 Om du har det grafikkortet så börjar man undra vad för annat du har i datorn, tror inte det kommer klara Crysis... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 23 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2008 ok men ska köpa ett nytt grafikkort snart tror det blir 8800 GtTänk på att dina andra komponenter också kan vara för gamla. Speciellt moderkortet. Om datorn i allmänt är ganska dålig är det nog bättre att köpa en ny än att uppgradera en massa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst lordifan Skrivet 23 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2008 aa datorn har ju runt 80 gb vete f*n vad prossesenr är på tror 2.6 elr något kanske 2.8 men laggar rätt mycket överhuvudtaget.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 23 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2008 Skrota den Köp en nice chassi, ett nyare 400 watts nätagg, en rejäl quad-core processor, GeForce 8800GT grafikkort, Ett nytt moderkort. Asus brukar vara bra, Minst 2 gb ram, ljudkort, HD 200gb+ brukar behövas till spel, Dvd-brännare Tadaa! Nu kan du spela crysis. Försten alla som undrar ifall deras dator pallar crysis. Kolla här: http://www.systemrequirementslab.com/bonus...&submit2=Go Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 24 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Januari 2008 Skrota den Köp en nice chassi, ett nyare 400 watts nätagg, en rejäl quad-core processor, GeForce 8800GT grafikkort, Ett nytt moderkort. Asus brukar vara bra, Minst 2 gb ram, ljudkort, HD 200gb+ brukar behövas till spel, Dvd-brännare Tadaa! Nu kan du spela crysis. Försten alla som undrar ifall deras dator pallar crysis. Kolla här: http://www.systemrequirementslab.com/bonus...&submit2=Go Watt är ett väldigt dåligt sätt att jämföra nätaggregat. Quad Core är faktiskt inte bäst i dagsläget för spel. Vad menar du med "rejäl" btw? Det blir genast mycket dyrare om man går över den vanliga Q6600. Det inbyggda ljudet på vissa moderkort är riktigt bra, då gör inte ljudkortet särskilt stor skillnad. Det är väl mest för toppgamers i sådana fall. Man måste ju upp till minst 1000:- för att märka riktig skillnad från ett moderkort med bra ljud. Sen tycker jag att den sidan är sjukt dålig. Det är bättre att kolla runt på diverse forum och kolla med dem angående om ens dator klarar spel. lordifan: Du skulle inte kunna komma med en lite mer exakt specifikation på datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 24 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Januari 2008 Ljudkort med DirectX 9.0 lol! Ljudkort med directx? Det ska kunna stödja DirectX 9. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
igglypuff Skrivet 24 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Januari 2008 Aircondition har helt rätt med att Quad inte är bästa val, en E8400 är HELT klart bästa valet, ca 1800kr och 3.0GHz med 6MB L2 Cache ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst lordifan Skrivet 24 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Januari 2008 Kollade och såg att jag hade en 2.6 processor.. så det går inte men tack för hjälpen :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.