Gäst TheWho Skrivet 25 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2008 Hej. Jag bestämde mig för att testa en sak, jag tog isär en "leksak" som min bror fick i sin Kalle anka, den har en högtalare i sig, den tog jag ut, tog bort plasten på trådarna och kopplade den till datorn (uttaget för högtalare och headset) för att testa om det skulle fungera. Och jo, visst märkte datorn av den. Men ljudet kommer inte därifrån, utan från bakdelen av min skärm. Kan någon förklara hur detta fungerar? :-P Tack på förhand! /TheWho Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TecWizard Skrivet 25 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2008 Förmodligen har din skärm inbyggda högtalare och när du kopplade in den lilla högtalaren så fungera den inte som högtalare utan som en brygga. Så ifall du skaffar dig en "jumper" kan du använda dina hötalare i skärmen. Men det var ganska fet får jag säga att högtalaren fungera som en brygga. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TheWho Skrivet 25 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2008 (redigerat) Förmodligen har din skärm inbyggda högtalare och när du kopplade in den lilla högtalaren så fungera den inte som högtalare utan som en brygga. Så ifall du skaffar dig en "jumper" kan du använda dina hötalare i skärmen. Men det var ganska fet får jag säga att högtalaren fungera som en brygga. ;) Aha, ok. Var helt omedveten om att min skärm t.o.m hade högtalare. :-P tack för hjälpen. Hur kan jag använda högtalarna utan en brygga, går det? Tillägg: Syftar på skärmens högtalare såklart. Tillägg2: Nu ramlade den ut, och ljudet fortsatte. Tror jag har lurat mitt ljudkort på något sätt när inställningarna kommer upp när jag anslöt den lilla högtalaren. :-P Redigerat 25 Januari 2008 av TheWho Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 25 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2008 Öhh, en sak bara: Ljud kan väl inte färdas via en VGA eller DVI sladd? :o Har du nåra mer sladdar kopplade från datorn till skärmen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TecWizard Skrivet 25 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2008 (redigerat) Jag vet faktiskt inte varför det fungerar utan den lilla högtalaren. Jag tror att man har så att man kan skicka ljud via DVI eller VGA eftersom det finns som sak skärmar med inbyggda högtalare och så vit jag vet så behöver man ingen extra sladd för att få de till att fungera. Men man måste göra inställningar för att det ska fungera(tror jag). Redigerat 25 Januari 2008 av SilverKnight Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 25 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2008 Jag har en som man måste koppla en USB kabel till för att få ljud. Jag tror inte att det går utan ljudsladd eller USB. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TecWizard Skrivet 25 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2008 Jag har en som man måste koppla en USB kabel till för att få ljud. Jag tror inte att det går utan ljudsladd eller USB.Det kanske du har rätt i, men jag vet inte hur jag ska få fakta till vad som stämmer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 26 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2008 http://sv.wikipedia.org/wiki/VGA http://sv.wikipedia.org/wiki/DVI Det står inget om nått ljud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.