Hoppa till innehåll

Hur Kan Detta Fungera?

Gäst TheWho

Rekommendera inlägg

Hej.

Jag bestämde mig för att testa en sak, jag tog isär en "leksak" som min bror fick i sin Kalle anka, den har en högtalare i sig, den tog jag ut, tog bort plasten på trådarna och kopplade den till datorn (uttaget för högtalare och headset) för att testa om det skulle fungera. Och jo, visst märkte datorn av den. Men ljudet kommer inte därifrån, utan från bakdelen av min skärm. Kan någon förklara hur detta fungerar? :-P

Tack på förhand!

/TheWho

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förmodligen har din skärm inbyggda högtalare och när du kopplade in den lilla högtalaren så fungera den inte som högtalare utan som en brygga. Så ifall du skaffar dig en "jumper" kan du använda dina hötalare i skärmen.

Men det var ganska fet får jag säga att högtalaren fungera som en brygga. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förmodligen har din skärm inbyggda högtalare och när du kopplade in den lilla högtalaren så fungera den inte som högtalare utan som en brygga. Så ifall du skaffar dig en "jumper" kan du använda dina hötalare i skärmen.

Men det var ganska fet får jag säga att högtalaren fungera som en brygga. ;)

Aha, ok. Var helt omedveten om att min skärm t.o.m hade högtalare. :-P tack för hjälpen. Hur kan jag använda högtalarna utan en brygga, går det?

Tillägg: Syftar på skärmens högtalare såklart.

Tillägg2: Nu ramlade den ut, och ljudet fortsatte. Tror jag har lurat mitt ljudkort på något sätt när inställningarna kommer upp när jag anslöt den lilla högtalaren. :-P

Redigerat av TheWho
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet faktiskt inte varför det fungerar utan den lilla högtalaren.

Jag tror att man har så att man kan skicka ljud via DVI eller VGA eftersom det finns som sak skärmar med inbyggda högtalare och så vit jag vet så behöver man ingen extra sladd för att få de till att fungera. Men man måste göra inställningar för att det ska fungera(tror jag).

Redigerat av SilverKnight
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...