Super Mario Bros. 3: Olika fusk och koder
för Nintendo 8-bit.

På Nintendo 8bitars.
Kom till sista världen snabbt:

För att göra detta behöver du två flöjter.
På 1:a världen så finns det en på 3:e banan och en i miniborgen.
På 3:e banan så finns flöjten bakom målet. Dit kommer man om man står och duckar tillkräckligt länge på ett VITT block. Då kommer du bakom bakgrunden. Spring framåt, mot målet, ås kommer du till toad och en kista. I kistan finns flöjten.
I miniborgen så finns flöjten innan första dörren. Du behöver kunna flyga för att ta den. Hoppa påp sköldpaddsskelettet och spring fram och tillbaka tills du kan flyga. Flyg upp så högt du kan och kom övanför taket. Spring så långt åt höger du kan och tryck upp. Där finns det en skattkista med en flöjt i.
Nu ska du försöka komma till sista världen. Använd den ena flöljten så att du kommer till warp zone. I warp zone ska du använda den andra flöjten. Då kommer du tillbaks till warpzone, fast på raden med 8:ans värld. Gå in på den världen och du är där.

En P-winge (som blad fast man kan flyga hur länge som helst):
På bana 4 på 1:a världen så ska du klara banan och ta nästan alla mynt. När du kommer ut från banan så så kommer det fram ett vitt svamphus. Där inne finns det en P-vinge.

Några banhemligheter:

Värld 1, bana 2: Man kan få massor med extra-liv på ett speciellt sätt. Till vänster om den första röda Goompan med vingar så finns det ett rör där det kommer ut massa Goompas. Se till att du har svans. Lock den röda goompan till röret där goompas kommer ut och hoppa på den och håll dig i luften så länge du kan. Hoppa på den igen och gör samma sak. Nu har det kommit ut en massa andra goompas. Gör samma sak på dom utan att nudda marken mallan hoppningarna. När du har hoppat på tillräckligt många så börjar du få extraliv. Fortsätt nu att hoppa på så många du kan utan att nudda marken emmelanåt. För varje goompa du hoppar på för du ett extraliv.

Värld 2, bana 2: Om du samlar alla mynt på bana så kan du få fram ett vitt svamphus. I det så finns det ett ankare. Man kan missa 1 mynt på banan och ändå få fram det.

Värld 4, bana 3: Se till at du har en groddräkt. Simma rakt ner och förbi luftbubblorna. Nu kommer du till ett rum med en del mynt i.

Värld 5, bana 1: Om du flyger rakt upp precis i början så kommer du till ett rör. Gå vidare i gången så kommer du till ett nytt rör. Nu kommer du ut till några klossar. I varannan av dom så finns det ett extraliv.

Värld 5, bana 4: Om du har en svamp eller mer i början så funkar detta. Hoppa på den första kossen. I den finns det ett blad. Bygg upp tilräckligt med fart och flyg upp och framåt. Då kommer du till några moln. Spring vidare på molnen och hoppa ut från det sista och flyg så långt du kan. Nu kommer du till slutet av banan.

Värld 8, båten: När det är ett mellan rum och man kan hoppa ner i vattnet så ska man göra det och simma under båtarna. Peppra hela tiden på A. Då kommer du under båten. Gör samma sak på dom andra båtarna. Då kommer du till bossen lätt.

Värld 8, bana 1: Se till att du kan flyga i början. Flyg rakt upp så finns det ett P. Hoppa på det och flyg ner. Nu är det fullt med mynt där nere.

Värld 8, bana 2: Hoppa ner i den 1:a kvicksanden. Nu kommer du till ett hemligt rum med 2 vägar. Till höger finns det ett rum med precis 100 mynt. Till höger finns det ett rum med en svamp eller ett blad.

Och sist men inte minst: När man klarar spelet så får man 28 p-vingar.

Inskickat av: ouagadougo

På Nintendo 8bitars.
Kom till sista världen snabbt:

För att göra detta behöver du två flöjter.
På 1:a världen så finns det en på 3:e banan och en i miniborgen.
På 3:e banan så finns flöjten bakom målet. Dit kommer man om man står och duckar tillkräckligt länge på ett VITT block. Då kommer du bakom bakgrunden. Spring framåt, mot målet, ås kommer du till toad och en kista. I kistan finns flöjten.
I miniborgen så finns flöjten innan första dörren. Du behöver kunna flyga för att ta den. Hoppa påp sköldpaddsskelettet och spring fram och tillbaka tills du kan flyga. Flyg upp så högt du kan och kom övanför taket. Spring så långt åt höger du kan och tryck upp. Där finns det en skattkista med en flöjt i.
Nu ska du försöka komma till sista världen. Använd den ena flöljten så att du kommer till warp zone. I warp zone ska du använda den andra flöjten. Då kommer du tillbaks till warpzone, fast på raden med 8:ans värld. Gå in på den världen och du är där.

En P-winge (som blad fast man kan flyga hur länge som helst):
På bana 4 på 1:a världen så ska du klara banan och ta nästan alla mynt. När du kommer ut från banan så så kommer det fram ett vitt svamphus. Där inne finns det en P-vinge.

Några banhemligheter:

Värld 1, bana 2: Man kan få massor med extra-liv på ett speciellt sätt. Till vänster om den första röda Goompan med vingar så finns det ett rör där det kommer ut massa Goompas. Se till att du har svans. Lock den röda goompan till röret där goompas kommer ut och hoppa på den och håll dig i luften så länge du kan. Hoppa på den igen och gör samma sak. Nu har det kommit ut en massa andra goompas. Gör samma sak på dom utan att nudda marken mallan hoppningarna. När du har hoppat på tillräckligt många så börjar du få extraliv. Fortsätt nu att hoppa på så många du kan utan att nudda marken emmelanåt. För varje goompa du hoppar på för du ett extraliv.

Värld 2, bana 2: Om du samlar alla mynt på bana så kan du få fram ett vitt svamphus. I det så finns det ett ankare. Man kan missa 1 mynt på banan och ändå få fram det.

Värld 4, bana 3: Se till at du har en groddräkt. Simma rakt ner och förbi luftbubblorna. Nu kommer du till ett rum med en del mynt i.

Värld 5, bana 1: Om du flyger rakt upp precis i början så kommer du till ett rör. Gå vidare i gången så kommer du till ett nytt rör. Nu kommer du ut till några klossar. I varannan av dom så finns det ett extraliv.

Värld 5, bana 4: Om du har en svamp eller mer i början så funkar detta. Hoppa på den första kossen. I den finns det ett blad. Bygg upp tilräckligt med fart och flyg upp och framåt. Då kommer du till några moln. Spring vidare på molnen och hoppa ut från det sista och flyg så långt du kan. Nu kommer du till slutet av banan.

Värld 8, båten: När det är ett mellan rum och man kan hoppa ner i vattnet så ska man göra det och simma under båtarna. Peppra hela tiden på A. Då kommer du under båten. Gör samma sak på dom andra båtarna. Då kommer du till bossen lätt.

Värld 8, bana 1: Se till att du kan flyga i början. Flyg rakt upp så finns det ett P. Hoppa på det och flyg ner. Nu är det fullt med mynt där nere.

Värld 8, bana 2: Hoppa ner i den 1:a kvicksanden. Nu kommer du till ett hemligt rum med 2 vägar. Till höger finns det ett rum med precis 100 mynt. Till höger finns det ett rum med en svamp eller ett blad.

Och sist men inte minst: När man klarar spelet så får man 28 p-vingar.

Inskickat av: ouagadougo

Se mer från detta spel:

Om detta fusk

Senast uppdaterat:
May 2002

Tack till:
admin.

Hjälp oss!

Ser du något stavfel eller vet du om något fusk som fattas i texten? Eller kanske känner du för att snygga till sidan lite? Hjälp oss genom att skicka in en ändring av fusket.


Schyssta sajter


Rabattkoder för elsparkcyklar / Hedvig Rabattkod