💬
Logga in
Fuska.se

Sr Får Ensamrätt På Ordet "sommar"

40 svar · startad

Nivå 41 · Överlegend Bossen Admin
Trådstartare #1

http://expressen.se/index.jsp?a=885988

Skratta eller gråta? Vart är Sverige på väg egentligen?

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

http://expressen.se/index.jsp?a=885988

Skratta eller gråta? Vart är Sverige på väg egentligen?

Det var nog det sjukaste jag läst!

Patent söka ordet Sommar!

Hur sjuka e dom?

Så vaddå? skulle jag tvingas böta om jag frågar någon vad han har gjort under sommaren?

20 Feb 2007
Nivå 3 · Lärling

...och jag som önskar att det var sommar.

Vad ska vi då kalla sommaren?

L0L?

Detta var det dummaste jag hört iår....

Nivå 3 · Lärling

Sjukt. Igentligen borde ju ingen kunna äga ett ord.Typ som om jag skulle äga ordet ost eller nått.

Jag undrar osså som woicer, vad ska vi kalla sommaren då?

Nivå 5 · Fuskare

Vad idiotiskt. Söka patent på ett ord. Ok att SR vill ha ensamrätt till namnet "sommarradio" i sitt radioprogram, men att patentsöka själva ordet sommar är ju helt sjukt.

Nivå 4 · Lärling

Nog för att man kan göra dumma saker men hallå detta tillhör kategorin hjärndöda saker <_< . Hur hjärndöda får man bli. Sommar är ju en årstid inte bara ett ord :angry:

Nivå 2 · Novis

Detta var nog bland det sjukaste jag har hört... Äga ett ord? Om alla skulle äga ett ord så skulle man behöva byta språk i sverige? Jag menar, skulle man tvingas böta för att säga ordet sommar?

Herregud, vad tänker dem med? Att ta patent på något ord man har hittat på själv är okej, men ett av de mest använda allmänna orden?!

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Detta var nog bland det sjukaste jag har hört... Äga ett ord? Om alla skulle äga ett ord så skulle man behöva byta språk i sverige? Jag menar, skulle man tvingas böta för att säga ordet sommar?

Det är inte så dom menar. Dom menar att man inte får använda ordet sommar i kommersiella syften, som t.ex i filmtitlar, tidningsrubriker, kommersiella jippon och i reklam.

Nivå 1 · Novis

De e bara börja skriva "sommár".

ska vi i sommar heta sommar.fuska.se??

:) skämt bara

Skriv "zommar" istället.

Men uttala det som "sommar".

Nivå 5 · Fuskare

Vad f*n gör det om massa andra företag använder sommar i sin grej. Typ elgigantens stora årstdien mellan vår och höst rean. Ja vad lockande det låt då. Man orkar f*n inte ens läsa hela alltet ju. :angry:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Jag ska köpa ordet "Haha". Alltså, skrattet.

Sedan ska alla som skrattar få böta! >:)

Muhahhaha!

jag ska köpa namnet: admin :) haha nä

Tror ni nån komemr bry sig , eller kommer man faktsikt behöva böta ?..

21 Feb 2007

idiotiskt

Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen

Man kan ju inte bara börja köpa helt vanliga ord, alltså det funkar ju inte i praktiken att göra så här. Snart köper väl något företag orden; välkommen, hej, grattis, gratis etc. Detta är ju rätt så sjukt måste jag erkänna. :'(

Nivå 3 · Lärling

visste inte ens att man kunde göra så :P

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in