💬
Logga in
Fuska.se

Guide För Att Slippa Virus/Spyware

73 svar · startad

↗ till inlägget

har fått ett virus som tar bort exe filen i alla mina antivirus program så jag kan inte hitta det den har ochså tagit bort run och stäng av datorn i start nere till vänster :rolleyes: , men jag kan dra ur sladden. vet någon hur jag kan få bort det ?

tjaoo jag har också haft ett sånt virus en gång välldigt nyligen då körde jag med en cd som hetter hirens boot cd http://thepiratebay.org/tor/3844801/Hiren_..._keyboard_patch admin ta bort länken om man inte får skriva länkar så där

Senast ändrad:

5 Nov 2007

Bra guide :)

24 Jan 2008

Helt ok guide ( högsta beröm som jag kan ge :D )

Har haft F-Secure och det funkade tillräckligt bra, men sen bytade jag till AVG och det var mycket bättre. Varför? JO Uppdateringarna kommer dagligen och kör bara i ca 30 sekunder. Den skannar datorn varje dag på nästan inget minne, den kör alltid på väldigt låg processor och CPU kostnad, så det blir inget lagg överhuvudtaget, något som var ett problem då jag spelade WOW med 1gig minne innan och det kunde lagga ibland, försvann helt när jag fixat AVG. Nu har jag två gig men håller fortfarande fast i mitt AVG :)

26 Jan 2008

Ska man passa sig för Panda?

Panda är inte dåligt, iaf inte om du köper de större programmen. Norton är mycket sämre än Panda. När jag installerade Panda så hittade den 7 virus som Norton inte hade lagt märke till över huvudtaget.

DESSUTOM så när jag hade Norton så blev tre av mina favoritspel bantade så att jag inte kunde spela dem längre. Ett av spelen som var på dryga 3,5 gb blev så hårt bantat att endast ca 1,5 mb kvarstod av mitt spel.

Enda problemet med Panda är att dess brandvägg är väldigt övertydlig med att kolla så att inga virus kommer in och ut ur datorn. Så om du skickar en bild eller en låt till en kompis via msn så bör du förbereda dig på att det kommer att ta lång tid.

Senast ändrad:

16 Feb 2008

Jag har fått virus på msn så att det skickas meddelanden från mig till andra utan att jag vet om det.

Jag har sökt igenom hela datorn efter virus och sånt men den har inte hittat något, vad ska jag göra?

22 Feb 2008

Bra guide :P Jag har gjort en gudie

som visar vad det är för något :P

27 Mar 2008

Använd Ewido microscanner det tar bort alla virusosv.

28 Mar 2008

Här finns en bra onlinescann om nån behöver.

http://housecall.trendmicro.com/

18 Apr 2008

de va ingenting!

plzz kan nån kolla på detta och berätta nåt som ja kan göra

http://www.fuska.se/forum/Virusl-t104274.html

Senast ändrad:

Moderator
↗ till inlägget

de va ingenting!

plzz kan nån kolla på detta och berätta nåt som ja kan göra

http://www.fuska.se/forum/Virusl-t104274.html

Vi har ju givit dig förslag, testa dom ocg om det inte funkar så kanske du inte ens har virus.
20 Apr 2008

HijackThis är skitbra verktyg för att man ska kunna hitta virus etc. och jag rekommenderar dig att posta en logg varje gång du har ett virus problem så får t.ex. jag eller nån annan kolla igenom den.

26 Apr 2008

Nu har ju ett nytt sätt att sprida virus blivit populärt. Man placerar virus på USB-minnen. Har användaren autostart på USB-minnen så startas viruset och det har kommit in i datorn utan större problem.

Du kan lägga till hur man stänger av autostart på enheter som USB om man vill göra det.

Det är ju samma sorts autostart som på CD/DVD när man t.ex stoppar i en DVD och spelets installation startar utan att man har gjort något.

Hur funkar då autostart/autorun. Jo, i roten ex. F: sparar man en fil med namnet autorun.inf.

Så här kan filen se ut (Det går att lägga til mer än vad jag har skrivit):

autorun=MittVirus.exe

icon=MinIkon.ico

5 May 2008

bah, använd linux så slipper man sånt skit

Senast ändrad:

26 May 2008

jag kör med mcaffe och jag tycker att Mcaffe är bra.

det är väl säker bättre än norton och annat. har dock inte testat NOD 32

MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE MCAFFE

Gissa vad... jag har desutom fått ett virus och den här guiden hjälper nog inte vidare långt för en Vundo

Senast ändrad:

11 Jun 2008

Jag har avast! anti virus. den är ganska ok för mig.

den har delvis real tid skyddet. Jag fick ett trojan häst(inte en, 20 styckna) för 10minuter sen. Jag gjorde system återställning och det gick bort. Det var ett riktigt allvarligt virus :P

12 Jun 2008

Jag har norton och panda. Men när jag hade fått 9 st virus så satt jag på norton och tryckte på *Kolla igenom hela systemet* Asså hella datorn. Sen efter en stund så satt jag på panda för att genom söka hela datan igen. Och då hade Norton tagit bort alla virus. Så jag rekomenderar Norton. Rätt så schysst virusskydd.

sitter och scannar datorn nu med norton security scan:P! har hittat nånting det heter trackin cookie. någon som vet vad det e maila mig eller skicka meddelande! :P P.S. skicka medelande om du vill ha min e-post:P

↗ till inlägget

Jag har avast! anti virus. den är ganska ok för mig.

den har delvis real tid skyddet. Jag fick ett trojan häst(inte en, 20 styckna) för 10minuter sen. Jag gjorde system återställning och det gick bort. Det var ett riktigt allvarligt virus :P

jag gick också på trojan.... antivirus kom upp och sa: "hittat virus på din dator: "trojan" virusnivå: allvarlig"

blev scerd och tog bort det fort som mitt internet! P.S. hat vista så ni vet:P

Senast ändrad:

19 Jun 2008

1. Nice Guide

2. Varför rekomenderade du inte FireFox istället för InternetExplorer?

3. Varför rekomenderade du inte NoScript? NoScrip är jätte skönt, tex. hindrar pop up saker, hindrar Java saker från att starta utan tillåtelse(du trycker på Java rutan), hindrar vissa reklamer från att visa sig, och så kan du tex. Tillåta skrip globalt (farligt), Förbjud fuska.se, Tillåt fuska.se, Tillår tillfälligt fuska.se och så..

Edit:

Jo, NOD 32 var tydligen inte gratis ;( men tog typ 30 dagars test grej men något nnat gratis viruskydd? :)

Senast ändrad:

3 Nov 2008
↗ till inlägget

Jag har norton och panda. Men när jag hade fått 9 st virus så satt jag på norton och tryckte på *Kolla igenom hela systemet* Asså hella datorn. Sen efter en stund så satt jag på panda för att genom söka hela datan igen. Och då hade Norton tagit bort alla virus. Så jag rekomenderar Norton. Rätt så schysst virusskydd.

Norton är skit det upptäcker inte mycket. Du ska ha AVG. Det är gratis och mycket bättre.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in