💬
Logga in
Fuska.se

Byta Ut Xbox 360 Mot Ett Playstation 3?

127 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Hej!

Mitt Xbox 360 har just gått sönder (skickat in det på lagning), så jag börjar fundera på att byta ut det mot ett Ps3.

Det jag har till Xbox 360 är:

Xbox 360 premium

3 handkontroller (2 original och 1 fejk)

1 Xbox 360 kamera

1 Xbox 360 headseat

Guitar Hero 2 + gitarr (inte klarat)

Giutar Hero 3 + gitarr (klarat)

Pes2008 (klarat)

Skate (nästan klarat)

Gta 4 (fastnade på sista uppdraget)

Battlefield: Bad Company - Gold Edition (inte klarat. Roligt spel.)

RedCard (ett litet skitspel till vanliga Xbox)

Tycker ni att det ärvärt att sälja det och köpa ett Ps3?

Hur mycket tror ni man kan få för det om man säljer det privat/till t'ex EbGames?

--------

Fyller år i Oktober. Kanske får 2000:- då.

Får 300-500:- i månaden, vi säger 400:- här.

Har 200:- nu.

200 + 400 (Juli) + 400 (Augusti) + 400 (September) + 400 (Oktober) + 2000 (födelsedag) = 3800

Sen kanske jag lämnar in nåt/några spel sen så jag får råd.

Kommer vänta till min föedelsedag med att köpa ett Ps3 i alla fall.

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Köp PS3 istället , mycket mycket bättre än Xbox min vän.

vill du bara tjäna fm eller vill du ha typ alla konsoller :o:O

sälj allt du har till xbox 360 :D

Nivå 13 · Mästerfuskare

behåll ditt 360! 360 är lätt bättre än ps3

varför det?

jag tycker att ps3 är bättre.

jepp, ps3 är bättre, köp det

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #7

Var nere idag och kollade vad jag skulle få för allt:

Xbox 360 premium '1100:-

2 handkontroller '160:-

1 Xbox 360 kamera '65:-

1 headset '45:-

Guitar Hero 2 med gitarr '160+160=320:-

Guitar Hero 3 med gitarr '160+160=320:-

Pro Evolution Soccer 2008 '200:-

Skate '150:-

Gta 4 '450:-

Battlefield: Bad Company - Gold Edition '320:-

=3130:-

Värt det?

ja, men varför så lite för gold edition? :o

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #9

Man får lika mycket för vanliga versioner och speciella versioner av spel. Helt crazy tycker jag. Man borde få typ 70-90:- mer för någon speciell version av ett spel tycker jag.

-----

↗ till inlägget

vill du bara tjäna fm eller vill du ha typ alla konsoller :o:O

sälj allt du har till xbox 360 :D

Skulle ju vilja ha alla. Ärligt tala bryr jag mig faktiskt inte ås mycket om fm.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #10

Någon som vet vilka olika Ps3 paket det finns att köpa? Vill helst veta vilka som finns på EbGames då deras hemsida inte är den bästa.

När man köper själva baspaketet (med bara konsollen); får man med 1 eller 2 handkontroller?

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare

www.prisjakt.se , där hittar du bra och billiga paket.

Nivå 7 · Fuskare

skulle oxå vilja köpa ett ps3 för konsollen äger ut allt på marknaden (förutom pc) men kunde bara komma på 1 spel som jag i såfall skulle köpa : resistenc fall of men och tycker inte det e värt att slänga ut 4-6000kr för 1 j*vla spel.

nu över till huvudfrågan: skulle inte byta ut mit 360 mot ps3 men skulel köpa et tps3 och ha båda :D du hade la typ råd om ett tag eller? tänk då har du det ultimata paketet.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #13

Så som jag ser det är det enda rätta att köpa ett Ps3 (som kommer vara som bäst om ca 2år enligt mig) och behålla mitt Xbox 360 (som är bäst just nu enligt mig).

Vilka sple ska man köpa till Ps3 då? Funderar på: Uncharted: Drake's Fortune, Motorstorm och MGS4.

öhm?

kupp?

förut hatade ni verkligen ps3, hur har ni ändrat åsikt.

Jag vet inte vilka sorts spel ni gillar, men Little big planet är för coolt. Motorstorm suger, om du ska ha motorstorm. Köp gt5 p istället. och recistance fall of man suger också..

16 Jul 2008
Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #15

Jag har faktiskt aldrig sagt att Ps3 suger eller att jag hatar det. Har aldrig gett mig in i någon sån diskussion då de aldrig leder någonvart.

Fattar inte vad alla ser hos Little Big Planet.

Ifall jag skulle köpa GT5 P så väntar jag hellre till slutet av 2008 då hela spelet släpps. Tycker det är för verkligt (tråkigt) och så är Motorstorm ett spel jag har gått och sucktat efter sen jag såg bilderna och trailers av spelet.

Vad är Recistance fall of Man? Det är väldigt många här på forumet som nämnt spelet, men vad är det för spel?

ett skitspel, man ska döda några utomjordingar eller så, som håller på att ta över (har tagit över) och då plötsligt reser sig de sista militärerna. och du är en utav dem.

Nivå 5 · Fuskare

lyssna gör dig medlem på tradera och sälj sak för sak

det finns personer som är desperata på ett gta iv sälj ditt för 400:-

som sagt sälj allt där du kan käna 5000

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #18

Säljer inte Gta Iv för 400:- på blocketdå jag kan få 450:- för det på EbGames :P .

ORkar inte sälja på tradera. Så mycket pengaöverföring, det kanske blir fel i posten när jag skickar så varan kommer bort blablablaa.

18 Jul 2008
Nivå 1 · Novis

Det handlar ju helt enkelt vad du vill.

Jag hade sålt alla saker med xbox 360 eftersom det har varit ute ganska länge och kommer säkert komma ett nytt om ett år.

Köper du playstation 3 så kan du ju ha det i flera år för att det ska vara "inne" grejen.

Visst finns det fler spel till xbox 360 men vänta till hösten så ska du få se vad många spel det finns då! :)

Självklart så säger ju alla xbox f*n att du ska ha kvar det medan alla playstation 3 fans säger att du inte ska ha.

Så jag tycker du ska bestämma själv och tänk efter innan du köper ett PS3 eller har kvar xbox!

Med vänliga hälsningar, Smcky!

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Det handlar ju helt enkelt vad du vill.

Jag hade sålt alla saker med xbox 360 eftersom det har varit ute ganska länge och kommer säkert komma ett nytt om ett år.

Köper du playstation 3 så kan du ju ha det i flera år för att det ska vara "inne" grejen.

Visst finns det fler spel till xbox 360 men vänta till hösten så ska du få se vad många spel det finns då! :)

Självklart så säger ju alla xbox f*n att du ska ha kvar det medan alla playstation 3 fans säger att du inte ska ha.

Så jag tycker du ska bestämma själv och tänk efter innan du köper ett PS3 eller har kvar xbox!

Med vänliga hälsningar, Smcky!

360? Ute? Lol.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in