💬
Logga in
Fuska.se

Tror Du På Gud?

612 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Två fråga till dig fishmaster:

1. Tycker du att religösa borde få något slags straff ( t.ex förvisning ) för att de tror på gud?

2. Tycker du att man ens borde få tro? Borde det vara olagligt?

1. Jag har sagt detta förr men det verkar vara något ni gärna faller tillbaka på tydligen, jag är här för att kritisera religionen, inte den troende. Dock tar ni det gärna personligt vilket antagligen är att förvänta sig.

2. Jag kommer aldrig säga åt någon att denne inte får tro på vad denne vill, det är skillnad på att kritisera religionen och att kritisera den troende, vilket mer låter som kränkning.

Om någon här känner sig "kränkt" så fort någon ifrågasätter existensen av Gud lär denne nog hålla sig ifrån tråden.

_

Är väl en rätt så liten skillnad mellan dessa två, men även då jag inte "säger åt" folk vad de ska tro på, uppmanar jag folk att våga tänka för sig själva. Att acceptera något som ett obestridligt fakta för att man hört det om och om igen sen man var liten är bara dumt.

Nivå 0 · Nykomling

Jag tror inte så mkt på gud, men jag ska säga att när man är ledsen då är det skönt att tänka och tro på gud. T ex när jag sprang vilse en gång xD Då tänkte jag på gud och då kände jag mig tryggare. Tillslut hittade jag tillbaka.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Två fråga till dig fishmaster:

1. Tycker du att religösa borde få något slags straff ( t.ex förvisning ) för att de tror på gud?

2. Tycker du att man ens borde få tro? Borde det vara olagligt?

1. Jag har sagt detta förr men det verkar vara något ni gärna faller tillbaka på tydligen, jag är här för att kritisera religionen, inte den troende. Dock tar ni det gärna personligt vilket antagligen är att förvänta sig.

2. Jag kommer aldrig säga åt någon att denne inte får tro på vad denne vill, det är skillnad på att kritisera religionen och att kritisera den troende, vilket mer låter som kränkning.

Om någon här känner sig "kränkt" så fort någon ifrågasätter existensen av Gud lär denne nog hålla sig ifrån tråden.

_

Är väl en rätt så liten skillnad mellan dessa två, men även då jag inte "säger åt" folk vad de ska tro på, uppmanar jag folk att våga tänka för sig själva. Att acceptera något som ett obestridligt fakta för att man hört det om och om igen sen man var liten är bara dumt.

Okej, ursäktar för att jag inte sett att du skrivit det förut. ( Tråden är ju ganska lång nu. )

Ville bara veta eftersom du verkar smått offensiv med dina argument ibland.

Nivå 0 · Nykomling

I allvarliga situationer som kan var dödliga , då tror jag att man tror på gud

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Varför skulle man tro på gud då när man inte gör det annars?

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Varför skulle man tro på gud då när man inte gör det annars?

det undrar faktist jag med, varför då, men inte annars?
26 Jul 2008
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Ville bara veta eftersom du verkar smått offensiv med dina argument ibland.

När man ska debattera mot och "utmana" en tro lär man göra det då och då

Nivå 0 · Nykomling

Nej, jag tror inte på gud och kommer aldrig att göra det heller.

Människan skapade gud, gud skapade inte oss.

Mirakel? Nej, jag kallar det fenomen och naturens gång.

30 Jul 2008
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Nej, jag tror inte på gud och kommer aldrig att göra det heller.

Människan skapade gud, gud skapade inte oss.

Mirakel? Nej, jag kallar det fenomen och naturens gång.

de mirakel som beskrivs i biblen är knappast fenomen och naturens gång, de är mer... överdrivna/påhittade nonsens för att bättra på sagan om Gud.
Nivå 0 · Nykomling

Jag är helt för tro, tro är bra- Men dagens religioner är rentav sekter. Religionen används för att kontrollera och bestämma över människor.

31 Jul 2008

<_< Gud existerar, även om ni inte tror på honom.

:ng:

Nivå 0 · Nykomling

Jag tror på gud och jesus, jag e kristen.

Nivå 0 · Nykomling

JAg tror på att gud existerar det har jag alltid gjort

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

bevis tack.
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Precis som med Zeus, Oden, Vishnu och det Flygande Spaghetti Monstret.

Nivå 0 · Nykomling

japp, det flygande spaghetti monstret är så j*vla coolt, asså haru träffat han nån gång? han sa "köttbullar med spaghetti" sen gav han mig receptet :|

ontopic: gud är bara ännu en spökhistoria tbh

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

japp, det flygande spaghetti monstret är så j*vla coolt, asså haru träffat han nån gång? han sa "köttbullar med spaghetti" sen gav han mig receptet :|

Ganska ironiskt att du klagar på att 97:orna är omogna, tbh.

Nivå 0 · Nykomling

ooh heliga spaggeti receptet.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
det där var kvalificerat bullshit, det byggde egentligen på två argument, det ena att universium är så komplext att det måsta finnas en "inteligent designer". vilket betyder ungefär: "den här grejen förstår jag inte, den måste vara gjord av en magisk trollkarl från himlen. den andra var att Jesus (som inte finns dokumenterad utanför biblen) sa att han var guds son och inte hans profet. vilka tror att på Zeus finns bara för att Alexander den Store sa att han var Zeus son? och jesus gjorde mirakler, då måste han finnas. ja visst, om han nu gjorde mirakler, vilket han inte gjorde. och även om Jehova/Allah skulle finnas så är han är ond Gud som inte är värd att dyrka. och säg inte att han stöttar en. för om man behöver stöd kan man lika gärna gå till sina kompisar eller ringa BRIS eller nått.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in