Tjenare på er!
Idag hade jag och två polare en lång diskussion om HUR man skulle kunna resa in i tiden, och VAD tiden är förnågot.
Skulle tiden gå bakåt om man satte Jorden i fel rotationsläge, dvs, om man får Jorden att snurra åt andra hållet, skulle man då åka bakåt i tiden?
Frågorna är alltså följande:
HUR skulle man kunna och tillbaks, framåt i tiden?
Är det MÖJLIGT att man någonsin kommer kunna förflytta sig i tiden?
Kommer man bakåt i tiden om man får Jorden att snurra FEL HÅLL?
VAD är Tiden?
Diskutera gärna andra punkter med. Detta var ett intensivt samtalsämne mellan mej och mina två kompisar.
Våra slutsatser blev att;
Om man ska åka framåt i tiden snabbare än vad vi normalt gör, så skulle man behöva gå fram, snabbare än tiden. Dvs att man går i en hastighet som inte finns, man måste alltså vara på ett ställe innan man är där, för att köra om tiden. Som ett exempel så om jag tänker att jag är i New York, så måste jag alltså tänka färdigt det innan jag börjar tänka på det, vilket är totalt omöjligt.
En annan teori var att när man sover, ligger i koma och liknande, så har vi ingen tidsuppfattning. Och därför så måste man själv medans man sover hamnat före tiden, för om man går före tiden så kan ju tiden inte finnas, eller hur?
Medans man sover finns alltså inte tiden, för en individ ensamt. Som sover. Det betyder att när man alltså har vaknat, så har man åkt framåt i tiden, eftersom vi inte har någon uppfattning om vad tiden är medans vi sover.
Om man somnar Kl 21.00 och förlorar tidsuppfattningen totalt, så kan man inte, när man vaknat och tiden är ikapp igen, ha någon känsla för hur länge man har sovit.
Fast det egentligen gått 9 timmar, kan man dra slutsatsen att när man sover, har man individuellt kört om tiden.
Klara, färdiga, DEBATTERA!