💬
Logga in
Fuska.se

Tror Du På Gud?

612 svar · startad

↗ till inlägget

Så om jag skulle se någon bota en lama med sina ögon så skulle jag börja tro att det fanns någon gudomlig (Eller iallafall övermänsklig) kraft någonstans.

Så om du skulle se en vetenskapsman som uppfunnit en medicin och sprutar in den i en lam människa osså kan denna människa plötsligt röra sig skulle du tro på en övermänsklig kraft?

↗ till inlägget
Du låter verkligen kristen :P
Och du av alla borde veta? :_ x 10000000000000000000

Han låter snarare som en fundamentalistisk muslim.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Ge mig vettiga bevis så kanske jag börjar tro.

Nej det skulle du inte. Skulle du se en man med egna ögon bota en lam, skulle du fortfarande tro att det är en synvilla. Det är så det funkar.

Ge mig bevis för att Gud inte finns? Det går varken att bevisa eller motbevisa något av det.

Om jag sa att det var en mus som fes och sen blev det evolution, så skulle ni säga" Hahahah jo, sure bacon" eller nåt i den stilen. Då kan jag säga: Bevisa att det inte var så. Det går inte att bevisa. Därför anser jag att det är totalt meningslöst att försöka bevisa hur Jorden skapades.

Vadå tro att det är en "synvilla"? Och vad f*n? En man som botar ett lamm? Vad har det med saken att göra?

Ta detta:

-"Det bor korvar på månen, som är osynliga."

-"Du ljuger."

-"Jaså? Bevisa att jag inte ljuger."

-"Nej. Eftersom du var först med att ens nämna att det bor korvar på månen måste du först bevisa att det bor korvar på månen innan du vill att jag skall bevisa att det inte finns."

Och du, jag sa vettiga bevis. Inte t.ex. "JAK SOG EN ENNGEL JAK LÅVAR".

Nivå 0 · Nykomling

Allt som inte kan bevisas eller har några logiska grundpelare ska avfärdas som meningslösa lögner.

Försök inte ens med "Bevisa att Gud inte finns.", när det är troende som kommer med påståendet.

edit:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Människan uppfann Gud, inte tvärtom. Alla vet uppenbarligen att om man tror på något blir man stark. Just därför finns Gud. Därför att det skall stärka svaga människor. Varken Gud, Jesus eller någon j*vla rättvisa finns.

That's my opinion.

dra åt h*lvete gud finns visst!!!!!!!

Så underbart, någon skriver ett vettigt inlägg, logik och en ganska poetisk text.

Så kommer den lille arge teisten och skriker att ovan nämnde bör dra åt h*lvete, skrika att gud visst finns utan belägg och sen lägga till 7 utropstecken.

Genomsnittlig nivå för en troende, iallafall på Youtube. ;3

Senast ändrad:

26 Apr 2009
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Människan uppfann Gud, inte tvärtom. Alla vet uppenbarligen att om man tror på något blir man stark. Just därför finns Gud. Därför att det skall stärka svaga människor. Varken Gud, Jesus eller någon j*vla rättvisa finns.

That's my opinion.

Att Jesus har funnits har blivit bevisat. Om han utförde mirakel är omdiskuterat.

Personligen tror jag inte på gud.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Så om jag skulle se någon bota en lama med sina ögon så skulle jag börja tro att det fanns någon gudomlig (Eller iallafall övermänsklig) kraft någonstans.

Så om du skulle se en vetenskapsman som uppfunnit en medicin och sprutar in den i en lam människa osså kan denna människa plötsligt röra sig skulle du tro på en övermänsklig kraft?

Skillnaden med att hela någon genom en spruta än med sina egna ögon är stor.

Det är som att jämföra en fluga med en människa.. det är stora skillnader.

Jag skulle ändå inte tro på att Gud har precis gett den personen en gåva.

Gud skulle inte/borde inte göra så mycket obehagligheter som t.ex cancer osv om en man/kvinna

nu ska kunna hela något sådant.

27 Apr 2009
Nivå 0 · Nykomling Moderator Moderator

Är inte troende. Var förut men jag blev ateist för något år sedan.

Nivå 0 · Nykomling

Sen är ju detta en åsikt som verkar rätt lämplig tycker jag.

post-1652-1240842784_thumb.png

↗ till inlägget

Saken är att religion är en TRO, man TROR man VET alltså inte utan man tror helt enkelt.

De som vill tro utan bevis gör det, resten kan inte tro utan vill bara veta saker.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Allt som inte kan bevisas eller har några logiska grundpelare ska avfärdas som meningslösa lögner.

Försök inte ens med "Bevisa att Gud inte finns.", när det är troende som kommer med påståendet.

Ord, blir bara otroligt idiotiskt och störande annars.
29 Apr 2009
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Saken är att religion är en TRO, man TROR man VET alltså inte utan man tror helt enkelt.

De som vill tro utan bevis gör det, resten kan inte tro utan vill bara veta saker.

Det där lät faktiskt ganska bra.

Det är ju en tro, dock så säger ju dom allra mest religiösa folk att dom VET att allt är sant. xD

Faktiskt smart sagt, något man kan säga till en klasskamrat som är otroligt religiös.

Nivå 0 · Nykomling

Jag är mer emot dem som säger att dem vet allt, inte dem som tror ;P

↗ till inlägget

INGEN vet allt.. detta är ren fakta.. vet någon allt så finns det en sak dom inte vet, jag vet att dom inte vet. :)
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

INGEN vet allt.. detta är ren fakta.. vet någon allt så finns det en sak dom inte vet, jag vet att dom inte vet. :)

Nähä? Det visste vi inte ..

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nähä? Det visste vi inte ..

Nej det kanske ni inte gjorde, alla är inte som du Raeven.

Du är ju tydligen ett mastermind, du kommer ju på allt.

Du är ju exakt det jag och rullis inte gillar, du vet allting..

Du har ingen anledning att dra in sarkasm i detta, du kan gärna motivera ditt svar istället

för att försöka låta som om jag är någon j*vla dum jävel som inte ens vet vad jag snackar om.

Det jag skrev var inte för att få dig att låta dum, det var information.

Kan du inte komma på det så skriv gärna inte otroligt dumma inlägg som inte ens är värt att läsa.

1 May 2009
Nivå 0 · Nykomling

Jag tror på att gud och jesus FINNS!

Nivå 0 · Nykomling

nej jag tror inte på gud.

den ända vettiga religionen är buddhismen.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

nä! men jag tror att det finns en anledning till att tro på gud

Nivå 0 · Nykomling

Tror man på gud så tror man för att man behöver nåt som fyller livet.

↗ till inlägget

nej jag tror inte på gud.

den ända vettiga religionen är buddhismen.

Inte så mycket heller.

Deras tro är inte så olik kristendomen heller..

Dom tror fortfarande på en Gud som är allsmäktig och som ger dom all kraft osv.

↗ till inlägget
Tror man på gud så tror man för att man behöver nåt som fyller livet.
Finns massa andra anledningar för att man "tror" på Gud.

Som t.ex att man är osäker på vad som egentligen skapade världen så tror man nästan alltid först på Gud tills man fattat att det inte finns några bevis på att Gud finns..

Lite flashbacks nu men.. vem f*n sa "bevisa att gud inte finns."

Det är nog det dummaste jag läst i hela mitt liv, och jag har läst dumma grejer.. (Diverse politik propaganda t.ex)

Man ska alltid bevisa att ett föremål finns och inte att det finns, för hur ska man bevisa något som inte finns?

Gud kan finnas men jag tror inte på det, det är som sagt bara något för att styra människorna med en bunt skitsnack från en liten bok med en röd ramsa och guld färgade sidor.

↗ till inlägget

Inte så mycket heller.

Deras tro är inte så olik kristendomen heller..

Dom tror fortfarande på en Gud som är allsmäktig och som ger dom all kraft osv.

Buddhismen är inte lik Kristendomen på långa vägar, buddhismen är mer ett levnadssätt och en filosofi än en religion.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in