💬
Logga in
Fuska.se

Utomjordingar.

278 svar · startad

Nivå 3 · Lärling

Tror det är typ 75-80% säkert att det finns utomjordingar..

Nivå 12 · Mästerfuskare

Jag tror det finns levande 'saker'/whatever jag ska säga, någon annanstans än på våran planet. Ja.

Nivå 6 · Fuskare

Tråden har börjat spåra ur totalt nu.

Skärp er eller så kommer den låsas.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

j*vla rasse allt i koranen är guds ord det står ju i koranen! :angry:

j*vla troll, lär dig vad rasism är. Gå och trolla någon annan stans.

jag kan inte trolla jag är ingen trollkarl, och ni kallar mig dum <_<

Idiotisk, snarare.

jag är f*n inte dum, koranen är skriven av gud d vet alla muslimer!

"jag är f*n inte dum" + " koranen är skriven av gud" = http://sv.wikipedia.org/wiki/Oxymoron

Du VET absolut ingenting.

_

Sannorlikheten för utomjordiskt liv är väldigt stor, chansen för att liv ska utvecklas per planet är enormt liten, men antalet planeter väger upp för det många, många gånger.

Det finns otaliga planeter med det rätta avståndet från sin sol som behövs, (så det kan finnas flytande vatten, vilket mer eller mindre är ett krav) så liv på någon planet? Någorlunda självklart.

Kommer vi någonsin få kontakt? Nej, avstånden är för enorma.

Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Sannorlikheten för utomjordiskt liv är väldigt stor, chansen för att liv ska utvecklas per planet är enormt liten, men antalet planeter väger upp för det många, många gånger.

Det finns otaliga planeter med det rätta avståndet från sin sol som behövs, (så det kan finnas flytande vatten, vilket mer eller mindre är ett krav) så liv på någon planet? Någorlunda självklart.

för tusen år sen var det heller inte tänkbart att man någonsin skulle få kontakt med t.ex. indianerna i amerika härifrån. tror att vi kommer ta kontakt med dem nån gång, men kanske inte med denna galax som sändningspunkt. fast det finns väl antagligen mer intelligent liv i vintergatan.
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

för tusen år sen var det heller inte tänkbart att man någonsin skulle få kontakt med t.ex. indianerna i amerika härifrån. tror att vi kommer ta kontakt med dem nån gång, men kanske inte med denna galax som sändningspunkt. fast det finns väl antagligen mer intelligent liv i vintergatan.

Alltså, visst har vi uppnått saker som förr sågs omöjligt, men man måste kolla på verkligheten nu, medans vi KAN skicka signaler i enorma hastigheter så skulle det även kräva att varelser (som då skulle ha behövt gå igenom sofistikerad evolution) skulle kunna ta upp signalerna, decoda och lyssna, är det ens en möjlighet i de mest osannolika science fiction böckerna?

För att inte nämna att varelserna skulle få en väldigt specifik tid att ta upp signalen, jag menar, om en signal ska resa i universum tills det ebbas ut, skulle det ändå ta sådan tid..

Allt snack om kontakt är helt enkelt för osannolik för att ens kunna anses som "något som kan hända, vem vet"

26 Mar 2009
Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator

Har nu tagit bort hela 16 inlägg som inte hörde till trådens ämne.

Jag var snäll denna gång, nästa gång så blir tråden låst.

28 Mar 2009
Nivå 5 · Fuskare

vi är inte ensamma, de finns andra galaxer, nära eller långt ifrån som måste ha någonting med liv att göra.tror att de kommer komma liv på mars om X tusen/miljoner år, eftersom de kommer säkert komma bakterier bla bla bla osv där på Mars

29 Mar 2009
Nivå 6 · Fuskare

De har redan hittat fossiliserade (?) bakterier på mars.

Tydligen har de hittat vatten också...

4 Apr 2009
Nivå 2 · Novis

Det finns ju en frusen sjö på Mars så jag antar att det finns levande livsformer där under eller en process.

5 Apr 2009
Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Innan nån klagar på att jag är för liten för att komma med en åsikt, så säger jag att det här är bara vad jag TROR:

Det finns förmodligen massor av andra tänkande arter ute i rymden, men de lever så långt borta att människan aldrig kommer att kunna se dem. Men att de har ultra-avancerad teknologi är inte självklart. Det är klart, om universum nu är oändligt så finns det säkert super-intelligenta livsformer någonstans. Men att vi träffar på utomjordingar inom de kommande seklen tror jag inte.

månbasen börjar ju byggas 2028 eller nått sånt, om forskare bosätter sig där kommer väl de i strikt mening klassas som utomjordingar? jag menar, det är inte konstigare att en människa från t.ex. Italien är en utlänning.

Jag menar typ som andra arter, andra varelser, om vi människor ändrar på oss själva så är ju det en annan sak.

10 Apr 2009
Nivå 2 · Novis

WoW, nu fick du mig att tänka på rymden och om det finns liv där. Det skulle vara helt otroligt om det faktiskt finns liv och att vi skulle kunna ta kontakt med "utomjordingen/-arna" och kunde skapa fred med dom. Jag hoppas verkligen det, det skulle vara kul och spännande för Hela världen.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

De har redan hittat fossiliserade (?) bakterier på mars.

Tydligen har de hittat vatten också...

Precis, och det är bara på Mars ;)

Klart att det är möjligt att det finns något liv där ute, det är bara att vi inte upptäckt det eftersom vi inte varit på så många av dem.

Senast ändrad:

11 Apr 2009
Nivå 6 · Fuskare

Tycker det är en självklarthet att det finns annat liv någonstans, även fast jag starkt tvivlar på att vi kommer finna något i de närmaste delarna av galaxen/universum...

Vi finns, alltså bör liv finnas någon annanstans.

Avancerade livsformer är något som man kan undra över, encelliga organismer är en sak, men att livet och evolutionen lyckats ta sig över alla de enorma hindren för att utvecklas sofistikerat som för oss på Jorden?

Vem vet.

1 May 2009
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #75

Finns ju teorier om den såkallade NASA mörkläggningen, att det igentligen ska vara städer på månen. Varav flera som arbetat på NASA har talat ut om det, visst, kanske en lögn, men fortfarande en teori.

2 May 2009
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Finns ju teorier om den såkallade NASA mörkläggningen, att det igentligen ska vara städer på månen. Varav flera som arbetat på NASA har talat ut om det, visst, kanske en lögn, men fortfarande en teori.

Låter ungefär som något teori från the Flat Earth Society , haha.
4 May 2009
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #77
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Låter ungefär som något teori från the Flat Earth Society , haha.

^^

Men visst, även om jag inte tror på stort på såna saker så tar jag inte för givet att det inte är sant. Finns mycket som vi inte vet ;)

Dock har jag VÄLDIGT svårt att tro på att jorden är platt o_O

30 Sep 2009
Nivå 6 · Fuskare

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="425" height="344"></embed></object>>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="425" height="344"></embed></object>>" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350">

Är det fake, kunde typ inte sova när jag tänkte på den :P

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

har inte läst igenom hela tråden. Och eftersom den har redan blivit bumpad så kan jag lika gärna skriva min teori eller vad det kallas.

Kolla många säger att universum är oändligt. Om man kommer på nåt sätt till sluten av universum så kommer man till mitten av det ( lite konstigt eller hur men fick reda på det i nån NO bok i skolan. WTF? ).

Aja men om universum är oändligt och det finns SKIIIIIIIT MÅNGA planeter varför är just våran bara befolkad? Jag menar vi säger att vår planet är 0,0000000000000000000001% av alla planeter som finns, varför skulle det inte finnas liv på dom andra 99,9999999999999999999998%?

Hoppas ni förstod, kolan är mycket och skit trött. Kollar sen för att se hur det gick

Nivå 6 · Fuskare

Vill vara försiktig med tanke på hur gammal tråden var, men det kanske inte spelar någon roll.

Kolla många säger att universum är oändligt. Om man kommer på nåt sätt till sluten av universum så kommer man till mitten av det ( lite konstigt eller hur men fick reda på det i nån NO bok i skolan. WTF? ).

Kan nog inte stämma, grejen med universum är att man inte kan nå gränsen, då den expanderar snabbare än ljuset, det är tomrummet som expanderar, och det är inte begränsat till ljusets hastighet

Aja men om universum är oändligt och det finns SKIIIIIIIT MÅNGA planeter varför är just våran bara befolkad? Jag menar vi säger att vår planet är 0,0000000000000000000001% av alla planeter som finns, varför skulle det inte finnas liv på dom andra 99,9999999999999999999998%?

Jorden befinner sig i något som kallas Guldlock zonen (en "ring" runt närmaste stjärna där temperaturen är idealisk), kort sagt där det är så varmt att det kan finnas flytande vatten men samtidigt så kallt att vattnet inte avdunstar direkt, om jag minns rätt.

Kort sagt att det finns flytande vatten.

Vatten uppstår inte spontant på planeter, det krävs att en kemisk reaktion med väte och syre

Vatten är ett krav för liv som vi känner det, alla livsformer behöver det (vätet eller syret) på ett eller annat sätt.

Trots att chansen för att liv ska kunna utvecklas är vääääldigt liten så kompenseras det många gånger med antalet planeter.

Finns säkert hundratusentals planeter med liv utspridda i Universum, grejen är att vi nog aldrig kommer upptäcka detta. Avstånden är för enorma.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in