Tjena, har ett litet problem.
Det e såhär att min farsa har under ett längre tag tagit medicinen antabus som är mot alkoholmissbruk. Han har ibland supit så han hamnar på akuten. Nu värkar det som att han inte har tagit det här och det är precis som vissa andra perioder så har han ju såklart börjat dricka igen, han vär rätt full igår, då jag även såg en spritflaska (Whiskey tror jag) vid hans säng. Idag har han bara druckit en öl, och det gör inte mig något men om min morsa får reda på det så kommer jag ju inte få träffa han alls förens han är nykter då vi vet hur han får problem.
Jag vill ju träffa han, första veckan på en månad och så ska han börja dricka igen... Sen bor det en kompis här också för att hans farsa hade druckit så han blev aggressiv..
Nu är frågan. Ska jag säga till min morsa att jag har sett han full och hans sprit vid sängen? Eller ska jag låta det vara och se hur det blir om han missbrukar det igen?
EDIT: Mest chill skulle ju va om man höll käft (Om han lyckas inte missbruka det) och kanske man får lite. :D