Hoppa till innehåll

Problem Med Farsan...


fimpen
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena, har ett litet problem.

Det e såhär att min farsa har under ett längre tag tagit medicinen antabus som är mot alkoholmissbruk. Han har ibland supit så han hamnar på akuten. Nu värkar det som att han inte har tagit det här och det är precis som vissa andra perioder så har han ju såklart börjat dricka igen, han vär rätt full igår, då jag även såg en spritflaska (Whiskey tror jag) vid hans säng. Idag har han bara druckit en öl, och det gör inte mig något men om min morsa får reda på det så kommer jag ju inte få träffa han alls förens han är nykter då vi vet hur han får problem.

 

Jag vill ju träffa han, första veckan på en månad och så ska han börja dricka igen... Sen bor det en kompis här också för att hans farsa hade druckit så han blev aggressiv..

 

Nu är frågan. Ska jag säga till min morsa att jag har sett han full och hans sprit vid sängen? Eller ska jag låta det vara och se hur det blir om han missbrukar det igen?

 

EDIT: Mest chill skulle ju va om man höll käft (Om han lyckas inte missbruka det) och kanske man får lite. :D

Redigerat av fimpen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag vet inte riktigt... Som du säger så vill man ju inte bli tvingad att sluta bo/få träffa sina föräldrar. Men samtidigt är det ju i slutändan bäst för din farsa om du skulle säga. Då får han ju, förhoppningsvis, mer hjälp med att föröka sluta.

Men jag förstår att det är svårt att välja.

 

Jag vet att jag inte är så bra på sånt här eftersom att det aldrig har hänt mig, men jag bara försöker hjälpa :).

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

EDIT: Mest chill skulle ju va om man höll käft (Om han lyckas inte missbruka det) och kanske man får lite. :D

Då är ju du en lika dålig person som din farsa. Alkoholism går även i släkten.

 

 

 

Nu är frågan. Ska jag säga till min morsa att jag har sett han full och hans sprit vid sängen? Eller ska jag låta det vara och se hur det blir om han missbrukar det igen?
Du ska berätta - Om han inte får träffa dig har han en anledning att sluta med spriten, annars kommer han ju bara fortsätta (För det är så missbrukare funkar).

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du inte bryr dig om din farsa, då säger du inget.

 

Annars säger du la till din morsa, så har du gjort så mycket du kan.

 

 

Sen spelar det inte så stor roll om din farsa nu käkar antabus lite när han vill, man blir inte av med missbruket bara för att man visar för världen "Jag är duktig, jag äter min medicin" och sen lägger av för att supa skallen av sig en helg.

Då är man bara dum i huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du inte bryr dig om din farsa, då säger du inget.

 

Annars säger du la till din morsa, så har du gjort så mycket du kan.

 

 

Sen spelar det inte så stor roll om din farsa nu käkar antabus lite när han vill, man blir inte av med missbruket bara för att man visar för världen "Jag är duktig, jag äter min medicin" och sen lägger av för att supa skallen av sig en helg.

Då är man bara dum i huvudet.

Han gör det hela tiden när han börjar, sen dricker han även om man inte är här, han är en såndär som inte bryr sig om han får vara med nån eller dricker ensam, mest ligger han i sängen.

 

Ska nog säga till efter helgen. Och jag vet redan att det går i släkten men jag kan iaf handskas med det. :) Det är i vilket fall inte mig de handlar om och jag kan ju inte säga till nu då kompisen bor här, vilket vi inte har sagt något om till henne..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hah, det var det mest idiotiska jag någonsin hört :D Du kommer bli en alkis och supa skallen av dig, precis som din farsa.

Jag hoppas du skojar. Annars var nog det det dummaste jag har hört.

 

På vilket sätt? Att tro att man kan hantera ett beroendeframkallande ämne (speciellt som alkoholist) är heldumt. Att ha alkoholism (som är en sjukdom) i släkten och tro att man själv kan "välja" att inte bli beroende är idiotiskt. Skulle det varit jag skulle jag hållit mig så långt borta från alkohol som möjligt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det beror på vad man menar med "hantera". Smådricka borde man kunna utan större bekymmer. Det verkar som om de flesta ändå dricker någon gång. Det skulle då betyda att alkoholist föder alkoholist (utan undantag?), vilket enligt min uppfattning inte verkar sant.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena, har ett litet problem.

Det e såhär att min farsa har under ett längre tag tagit medicinen antabus som är mot alkoholmissbruk. Han har ibland supit så han hamnar på akuten. Nu värkar det som att han inte har tagit det här och det är precis som vissa andra perioder så har han ju såklart börjat dricka igen, han vär rätt full igår, då jag även såg en spritflaska (Whiskey tror jag) vid hans säng. Idag har han bara druckit en öl, och det gör inte mig något men om min morsa får reda på det så kommer jag ju inte få träffa han alls förens han är nykter då vi vet hur han får problem.

 

Jag vill ju träffa han, första veckan på en månad och så ska han börja dricka igen... Sen bor det en kompis här också för att hans farsa hade druckit så han blev aggressiv..

 

Nu är frågan. Ska jag säga till min morsa att jag har sett han full och hans sprit vid sängen? Eller ska jag låta det vara och se hur det blir om han missbrukar det igen?

 

EDIT: Mest chill skulle ju va om man höll käft (Om han lyckas inte missbruka det) och kanske man får lite. :D

full på en onsdag är inget gott tecken. Även om det gäller någon shot så är alkohol inget man dricker till vardagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...