Folk som kör bil fulla eller drogpåverkade är lagbrytare och det har inget med legaliseringen av cannabis.
Folk som kör bil fulla eller drogpåverkade är lagbrytare och de har fått cannabis och alkohol från närmaste systembolag.
Jag kan ringa ett samtal till en polare jag känt sedan barnsben och jag har en femma levererad vid dörren efter max 1 timma, och jag är UNDER 18år =O
Känner jag dock för mig att dra en öl, ja då måste man chatta med tusentals främlingar och ofrämligar som är över 20år gammla för att få sig en rutten öl.
Jag kan ringa ett samtal till en polare jag känt sedan 1 år och jag har alkohol direkt.
Känner jag dock för mig att dra en spliff, ja då måste jag chatta med tusentals främlingar och ofrämlingar som är över 20 år gamla för att få sig en rutten spliff.
Dem som langar cannabis idag sköter en olaglig verksamhet och tjänar pengar på det- det är deras jobb att se till att man får röka när man vill röka. Utköparna ifrån t.ex. systemet gör det för att vara snälla och ibland får dem en tjuga för busspengar.
Är man på en fest med fjortisar (bostavligt talat ungar) så har dem inte cannabis, dem har alkohol. Legalisera cannabis, och dem sitter med alkohol OCH cannabis. Yey.
+ att Systembolaget säljer väl alkohol när du kommer till kassan med alkohol. En langare kanske har öppet hela tiden, men inte så bra priser :)