↗ till inläggetMan kan ju tycka att alla dessa fantastiska underverk ska vara dokumenterade i någon form? Jag menar vilken tidning vill inte göra rubriker som "Lam man börjar gå!"?
Jovisst finns mycket dokumenterat. Många kristna tidningar är fyllda av vittnesbörd. Man kan säkert se saker som talar för dessa mirakler i sjukjournaler.
Församlingar av den typen där mirakler sker tenderar att bli hatade av världen för att de så bestämt tar ställning till att Jesus är Vägen, Sanningen och Livet, t.ex. Livets Ord. Därför misstänker jag att det inte blir några stora rubriker.
Joh 15:18
"18Om världen hatar er, kom då ihåg att den har hatat mig [Jesus] före er. 19Om ni tillhörde världen skulle världen älska er som sina egna. Men nu tillhör ni inte världen, utan jag har kallat er ut ur världen, och därför hatar världen er."
1 Joh 3
"13Bröder, bli inte förvånade om världen hatar er. "
↗ till inläggetFråga. Varför tycker Gud att det är värt att rädda din morsa från lite magknip när hon äter mjölkprodukter samtidigt som han fullständigt struntar i de miljontals barn som dör varje dag av sjukdomar och hunger? Tycker han att det är bättre att din mamma skall kunna dricka en latte än att alla lidande barn skall få leva?
Hur vet du det (vi har ju ändå konstaterat att man inte kan veta något)? Varför skickar Gud ut kristna för att hjälpa? Det pågår konstant ett enormt arbete med att nå ut till fattiga i hela världen. Jag vet inte allting (som sagt), men Gud har inte glömt någon. För övrigt kan jag säga att världen inte är den som Gud skapade den till, då människan öppnade vägen för djävulen.
Här har vi nog också en del av anledningen till att saker ser ut som de gör. Kristna gör inte alltid det som de är kallade till, dvs. att göra Jesu gärningar, Guds vilja.
http://kristiansvensson.be/Kristian%20strippar%201-10/1schhFargWw950.jpg
Det här är mitt sista inlägg för idag.