💬
Logga in
Fuska.se

Spotify Free/open: 10 Timmar/månad!

102 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag funderar på att köpa telefonen Xperia Arc med Telia abonnemang och tydligen så får man Spotify Premium i 3 månader. Jag vill inte ens ha Spotify Premium då jag lyssnar på Grooveshark och att man får Spotify Premium på köpet är ju fel då kostnaden för det 3 månader långa abonnemanget läggs till i det totala priset. :angry:

Köp inte telefonen med Telia abonnemang då?

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Jag funderar på att köpa telefonen Xperia Arc med Telia abonnemang och tydligen så får man Spotify Premium i 3 månader. Jag vill inte ens ha Spotify Premium då jag lyssnar på Grooveshark och att man får Spotify Premium på köpet är ju fel då kostnaden för det 3 månader långa abonnemanget läggs till i det totala priset. :angry:

Dagens I-Lands problem

18 Apr 2011
Nivå 6 · Fuskare

Om ni gillar tjänsten Spotify så kan ni sponsra dem med denna extra krona och slippa all reklam också? Lugna puckar för mig, ser ingen skillnad på kontot heller.

20 Apr 2011
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Grooveshark slår Spotify? Pff.. Spotify ger dig möjlighet att ha offline spellistor. Om ens grooveshark finns till mobiler, är det så stabilt som Spotify? Finns inget stabilare än Spotify heller. Sen att tjäna pengar som grooveshark gör är bara fel, Spotify ger en del av kakan till skivbolagen som publicerar låtarna. Grooveshark tjänar på andras arbete utan att ge något tillbaka.

Woody, Spotify har mest brillianta marknadsförningen som både gynnar kunder/gratis användare samt de som skapar musik. Men ska utbudet bli större måste dem omsätta mer pengar. Spotify tjänar inte så mycket som folk tror.

[EDIT] Woody igen: Spotify finns även på mobiler också.

Grooveshark finns som sagt var också till mobiler. Till Android, Palm, Nokia och Blackberry.

Och med tanke på att jag betalar 20kr/månaden för Grooveshark anywhere iom att jag började betala för tjänsten före december förra året så finner jag det extremt mycket prisvärdare än Spotify och iaf androidappen tycks då vara väldigt stabilt.

Fast sen kan man väl diskutera om Groovesharks nya priser är värda eller inte. Men för 20-30kr/månaden så anser jag det vara så värt som det bara kan bli ;) :P

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #85

Man kan använda sig utav Grooveshark på mobilen, gratis om man vill.

Klicka här för att läsa hur!

Men jag rekommenderar Spotify Premium, en underbar tjänst!

22 Apr 2011
Nivå 2 · Novis

Jag ska köpa Spotify Premium när Free blir bergränsat. Jag tycker att det är värt 99:- i månaden för att slippa reklam och att få det i mobilen. :)

Senast ändrad:

24 Apr 2011
Nivå 4 · Lärling

Hade premium förut, ska köpa snart igen. :)

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Hade premium förut, ska köpa snart igen. :)

Intresseklubben antecknar...

Nivå 7 · Fuskare

Andledningen till att spotify suger är inte att det kostar 99kr i månaden, utan att dom inte har några bra band,(typ Metallica eller Led Zep) och dom bra banden dom har, så är deras bra låtar inte med... Epic Fail....

"Grooveshark may be legal, but if someone buys any music other than the artists with whom they have made agreements, then you have broken the law, not them. "

Alltså är det lagligt att lyssna på Groveshark, men inte köpa musik därifrån, Simple as pie :P

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Andledningen till att spotify suger är inte att det kostar 99kr i månaden, utan att dom inte har några bra band,(typ Metallica eller Led Zep) och dom bra banden dom har, så är deras bra låtar inte med... Epic Fail....

Inte för att det är Spotifys fel.

Om artisten/bandet/skivbolaget inte går med på att låtarna ska finnas på spotify så finns det inte så mycket att göra åt saken.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Kan man inte betala 99kr i månaden för obegränsat med musik även som integrerar sig med smartphones och andra enheter ska man inte lyssna på musik, om man inte nöjer sig med 10 timmars begränsning per månad.

Man kan inte använda spotify free/open på mobiler.

Och 100 kronor i månaden kan vara ganska mycket för vissa. Speciellt ungdomar/studerande (alla becknar inte som dig, Donken). Tror inte så många har lust att spendera nästan 10% av sin månadsinkomst på att få lyssna musik som man annars kan lyssna på gratis på andra tjänster.

Senast ändrad:

1 May 2011
Nivå 3 · Lärling

Finns det någon mätare där jag kan kolla hur många timmar jag lyssnat hittills?

post-84874-1304266618_thumb.png

post-84874-1304266694_thumb.png

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare
Bättre att betala 49 kr/mån. Om man nu inte vill använda Spotify i mobilen vilket annars är en totalt värdelös app, horribel att använda.
Nivå 9 · Veteranfuskare Knark
↗ till inlägget

Finns det någon mätare där jag kan kolla hur många timmar jag lyssnat hittills?

post-84874-1304266618_thumb.png

post-84874-1304266694_thumb.png

Ja, inne i spotify uppe i högra hörnet.
4 May 2011
Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #95

Spotify i mobilen, nu med free/open?

http://www.spotify.com/se/blog/archives/20...lo-to-the-ipod/

Senast ändrad:

5 May 2011
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Man kan inte använda spotify free/open på mobiler.

Och 100 kronor i månaden kan vara ganska mycket för vissa. Speciellt ungdomar/studerande (alla becknar inte som dig, Donken). Tror inte så många har lust att spendera nästan 10% av sin månadsinkomst på att få lyssna musik som man annars kan lyssna på gratis på andra tjänster.

så kan man inte säga häller en cd skiva med 24 låtar kostar ju dryga 240 kr om det ska vara nya låtar om man inte vill ladda ner o det kan man fortfarande göra?
6 May 2011
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

så kan man inte säga häller en cd skiva med 24 låtar kostar ju dryga 240 kr om det ska vara nya låtar om man inte vill ladda ner o det kan man fortfarande göra?

Ja, om man köper den via Itunes kanske... Vetefan när jag såg en skiva för 240 kr senast, dyrast e typ 199 för en dubbel cd...
8 May 2011
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Längst ner står det att känsten kräver Premium! :verymad:

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #99
↗ till inlägget

Längst ner står det att känsten kräver Premium! :verymad:

Nej, man behöver inte premium för att ha spotify i mobilen.

Men för att kunna streama musik genom spotify behövs det, man kan dock ha free/open och ändå använda Spotify som en musikspelare.

12 May 2011
Nivå 10 · Veteranfuskare

Antar att detta kommer att öka olaglig nedladdning utav musik med miljoner av låtar varje dag.

Trodde först inte att jag skulle bli så drabbad utav denna förändring men det jag märker är det jobbigaste är att man inte kan lyssna på en och samma låt vad äre- 5gånger?

Varje gång man hittar en NY BRA låt lyssnar man ju minst 10gånger på den under några dagar.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in