↗ till inläggetJag tror du har helt rätt....men skojar du eller? :|
Kungen sitter ju knappast på slottet och rullar tummarna de dagarna på året det inte är nationaldag. Han arbetar otroligt mycket med alla möjliga saker. Antagligen så arbetar han mer timmar per vecka än vad någon av oss någonsin kommer göra.
Framförallt så representerar han Sverige och monarkin när han reser runt hela världen, och Sverige på diverse olika saker. Jag skulle sätta allt jag äger och har på att de som säger "men han åker ju bara runt och skakar hand" inte skulle klara en vecka som kung.
Angående bäckerna om kungen och allt skit han har hållit på med (inte en aning om vad som är sant), kan jag tycka att jag skiter väl fan i vad han gör. Åt helvete med honom. Men då tänker jag på att han är ju fan kung, det är baksidan av att vara kung. Alltid hålla ansiktet och händerna rena, inget festande eller annat oansenligt. Jag tycker att han ska leva upp till förväntningarna han har på sig, just för att han är kung. Staten ska inte mosa in pengar i käften på honom som han sen kan spendera hur han vill utan att tänka på konsekvenserna. Han är kung, han är född in i rollen, jEte orättvist tycker grinjönsar över hela nätet, och därför ska han också leva upp till kraven han har på sig. Jag tycker böckerna som släppts om hans liv visar ganska tydligt att det inte bara är en dans på rosor, och det tycker jag inte att det ska vara.