💬
Logga in
Fuska.se

Favorit Film

225 svar · startad

Oj, det finns ju så många filmer att välja mellan. Men om jag måste välja en så blir det nog Sherlock Holmes. Filmen har både action, romantik och humor. Dessutom är det Robert Downey JR som innehar huvudrollen i detta mästerverk. Han är ju en förjävla bra skådespelare.

Är det bara jag som längtar tills uppföljaren släpps på biodukarna? ;)

8 Jun 2011

REC 1/REC 2

Italienska rysare xD

↗ till inlägget

REC 1/REC 2

Italienska rysare xD

Spansk rysare...
15 Jun 2011
3 Jul 2011

Troja.

The Shawshank Redemption

13 Jul 2011
Thelma and Louise, Brokeback Mountain, The Graduate, alla Hitchkocks filmer och Dekalogen .

Senast ändrad:

Taken, Harry potter - filmerna, Pineapple Express, Die Hard, Bourne - Filmerna, Are we there yet?

Dags för en fin liten lista.

Blade Runner

2001: A Space Odyssey

American Psycho

Braindead

Clerks

Eraserhead

Fight Club

Waking Life

Yojimbo

The Good, The Bad, The Ugly

Taxi Driver

Gummo

The Elephant Man

The Big Lebowski

One Flew Over the Cuckoo's Nest

A Clockwork Orange

Falling Down

Gayniggers From Outer Space, för titeln enbart

14 Jul 2011
↗ till inlägget

Dags för en fin liten lista.

Blade Runner

2001: A Space Odyssey

American Psycho

Braindead

Clerks

Eraserhead

Fight Club

Waking Life

Yojimbo

The Good, The Bad, The Ugly

Taxi Driver

Gummo

The Elephant Man

The Big Lebowski

One Flew Over the Cuckoo's Nest

A Clockwork Orange

Falling Down

Gayniggers From Outer Space, för titeln enbart

Hmm... Inte Pulp Fiction då?

17 Jul 2011
↗ till inlägget

Hmm... Inte Pulp Fiction då?

Det är en bra film, men knappast en favorit. Sen är jag inte jätteförtjust i Tarantino heller. Jag kommer nog se hans nya film Django Unchained sen när den kommer ut, mest för att Christoph Waltz som spelade Hans Landa i Inglourious Basterds medverkar. Dock har jag ännu inte sett Reservoir Dogs.
↗ till inlägget

Det är en bra film, men knappast en favorit. Sen är jag inte jätteförtjust i Tarantino heller. Jag kommer nog se hans nya film Django Unchained sen när den kommer ut, mest för att Christoph Waltz som spelade Hans Landa i Inglourious Basterds medverkar. Dock har jag ännu inte sett Reservoir Dogs.

Reservoir Dogs är ju typ hans bästa film! Se den.

↗ till inlägget

Reservoir Dogs är ju typ hans bästa film! Se den.

Jag tänkte det snart, i och med att den brukar betraktas som en av hans främsta.
21 Jul 2011

Köpte för ett par dagar sen Full Metal Jacket för 50 kr, och en box med Gudfadern 1,2 och 3 för 120. Som jag pinsamt nog inte sett. Har stora förhoppningar inför båda filmerna :D

1 Aug 2011

harry potter

star wars

sagan om ringen

batman

alla simpsons avsnitt o filmen

fast and farius

family gay starwars episodes

spider man

narniA

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Köpte för ett par dagar sen Full Metal Jacket för 50 kr, och en box med Gudfadern 1,2 och 3 för 120. Som jag pinsamt nog inte sett. Har stora förhoppningar inför båda filmerna :D

Jag har aldrig sett Gudfadern heller, första och andra filmen har ju sjukt högt betyg på IMDb (ligger 2a & 3a på "top 250" listan). Värt och se eller ? o;
↗ till inlägget

Jag har aldrig sett Gudfadern heller, första och andra filmen har ju sjukt högt betyg på IMDb (ligger 2a & 3a på "top 250" listan). Värt och se eller ? o;

Ja. Se nu!

Alla filmerna är sjukt bra, även om ettan och tvåan brukar rankas högst.

Första och andra Gudfadern är båda klassiska mästerverk och är båda värda att se.

3an är inte dålig, men den saknar en del av det som gjorde de första två så bra, men gillar man de första så är den ändå värd att kolla in.

Med det sagt så märks det dock att dessa filmerna är gamla, en del partier i filmerna känns väldigt utdragna, och det är väl inte den typen av film man ser om man vill ha något händelserikt där det händer något hela tiden.

↗ till inlägget

Med det sagt så märks det dock att dessa filmerna är gamla, en del partier i filmerna känns väldigt utdragna, och det är väl inte den typen av film man ser om man vill ha något händelserikt där det händer något hela tiden.

Förmodligen sånt man får räkna med filmer från 70-talet. [:

Ska se om jag får tag på de !

Bästa gangstablingbling rullarna är ju dock Goodfellas & Scarface!

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in