💬
Logga in
Fuska.se

''filmnings'' Program För Minecraft.

25 svar · startad

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #1

Hejsan! Jag skulle behöva ett ''film'' program för minecraft, te.x fraps. Jag har dock lite problem med fraps som någon kanske vet hur man fixar men annars är jag öppen för förslag på minecraft recordings program.

Hur min skärm ser ut med fraps.

Min skärm på yotube har liksom mindre format så man ser inte bilden tydligt. Vet du något bra redigerings program kan du länka det också, allt för en bättre youtube. Tack på förhand!

Nivå 16 · Legendfuskare

Använder du något mer program är fraps? För att redigera filmen och spara om den så den inte blir så stor tänker jag på. Du har fel inställningar där och det är inte fraps fel.

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #3

Kan detta vara problemet? Behöver endå hjälp med andra bra saker som jag frågar efter :>

post-101669-1335799907_thumb.png

Nivå 16 · Legendfuskare

Moviemaker är kasst. Men ställ in "Bredbild (16:9)" så kanske det löser sig.

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #5

Tipsa på? Nöjet är helt på min sida. Det är du som är bra, inte jag.

Nivå 16 · Legendfuskare

Jag kör Sony Vegas. Adobe Premiere sägs också vara bra men har aldrig provat det. Lightworks har jag aldrig provat men det är i beta och ser ut att bli bra.

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #7

Och då kostar vegas pengar. Jag har nämligen en crakad verison som krashar vart 5 minut.

Nivå 16 · Legendfuskare

Den versionen jag införskaffade har nästan aldrig crashat.

1 May 2012
Nivå 13 · Mästerfuskare

Fraps funkar bra för minecraft videos. Yogscast använder Fraps och de är störst i världen när det gäller minecraft videos.

Nivå 2 · Novis

Jag kör Windows Live Movie Maker! Det är simpelt och funkar bra för nybörjare på att redigiera filmer!

Nivå 10 · Veteranfuskare

Det är inte fraps det är fel på, utan WLMM.

Senast ändrad:

4 May 2012
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag kör Windows Live Movie Maker! Det är simpelt och funkar bra för nybörjare på att redigiera filmer!

Om du tittar lite så var det ju just det han använde.

OnTopic: Fraps har jag använt, det funkar perfekt och så rendrar jag filmerna i Sony Vegas

det är nog du som måste skaffa en bättre version av Vegas eller fraps

16 May 2012
Nivå 10 · Veteranfuskare

Låter som om du har en helikopter i bakgrunden, fixa micen kan även vara ett hett tips om du vill fortsätta göra videos.

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #14

:angry: :( :angry:

↗ till inlägget

Låter som om du har en helikopter i bakgrunden, fixa micen kan även vara ett hett tips om du vill fortsätta göra videos.

Svaret pá helikopter ljudet är för jag har miccrofon boost pà sà man ska kunna höra mig bättre, dock tror jag det är fel pá ljudkortet inte headsetet för jag hade innan ett för 100 spänn och nu i video för 700 spänn samma microfon kvalité enligt mig, den nya hör man bättre i. Dom är neon gröna, sá kan man byta ljud kort blir följande frága....?
27 May 2012
Nivå 6 · Fuskare

I herd u leik sayin "bitch die die bitch oo die bitch döö".

13 Jun 2012
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Fraps funkar bra för minecraft videos. Yogscast använder Fraps och de är störst i världen när det gäller minecraft videos.

Fraps funkar fint för mig men resultatet blir inte så bra.

Kan man filma i HD på något sätt så att det inte laggar?

14 Jun 2012
Nivå 3 · Lärling

off topic :Bara så ni vet så filmar man inte med movie maker

OT : Jag använder bandicam :)

↗ till inlägget

:angry: :( :angry:

Svaret pá helikopter ljudet är för jag har miccrofon boost pà sà man ska kunna höra mig bättre, dock tror jag det är fel pá ljudkortet inte headsetet för jag hade innan ett för 100 spänn och nu i video för 700 spänn samma microfon kvalité enligt mig, den nya hör man bättre i. Dom är neon gröna, sá kan man byta ljud kort blir följande frága....?

Prova med att höja mic ljudet till 100 och mic boost på 10,DB

Nivå 5 · Fuskare

Dxtory eller Fraps. Finns en massa guider på båda programen.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Kan man filma i HD på något sätt så att det inte laggar?

Skaffa bättre dator :)
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Skaffa bättre dator :)

Filmar man i HD då? Nej.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in