Jag fick VG i kurserna eftersom jag visste att jag hade dem som U. Det var inte som att jag la till det i efterhand :P
Dina Betyg?
Jahaja, jag förstod aldrig det där systemet. :P
Varför du valde att läsa så mycket utökat övergår i så fall mitt förstånd. ;)
Bild - VG
Hemkunskap - VG
Idrott - VG
Biologi - VG
Fysik - VG
Kemi - VG
Textilslöjd - VG
Teknik - VG
Engelska - MVG
Matematik - MVG
Franska - MVG
Musik - MVG
Geografi - MVG
Historia - MVG
Religionskunskap - MVG
Samhällskunskap - MVG
Svenska - MVG
tl;dc: 285 poäng.
↗ till inläggetJag läser 15.Det är väl 16 ämnen man läser, som blir 320?
I nian blir det teknik och bild också och så slutar jag med hemkunskapen, så då blir det 16, men då har jag betyg i 17 ämnen.
Juicelol, vilken årskurs går du i? Borde inte du gå i åttan och ha den nya betygsskalan? ;)
↗ till inläggetEgentligen så läste jag inte så mycket extra om man räknar bort matten, och det skulle vara dumt om jag hade låtit matten hindra mig från att läsa roliga ämnen som Psykologi eller ämnen som ger meritpoäng som Engelska C. :PJahaja, jag förstod aldrig det där systemet. :P
Varför du valde att läsa så mycket utökat övergår i så fall mitt förstånd. ;)
Men snälla Layton, vi har samexisterat på sidan i mer än 4 år nu, och du har inte hört att jag går en årskurs över majoriteten av min årskull? Det är liksom inget nytt. :)
↗ till inlägget4 år?!Men snälla Layton, vi har samexisterat på sidan i mer än 4 år nu, och du har inte hört att jag går en årskurs över majoriteten av min årskull? Det är liksom inget nytt. :)
Herregud vad länge jag har stått ut med denna sida.
Hursomhelst. Ja.
Hej :D
Bild - VG
Hemkunskap - VG
Idrott - G
Biologi - G
Fysik - G
Kemi - G
Textilslöjd - G
Teknik - VG
Engelska - MVG
Matematik - VG
Tyska - VG
Musik - VG
Geografi - VG
Historia - VG
Religionskunskap - G
Samhällskunskap - G
Svenska - VG
Gick från 190 poäng i vintras till 225 i slutbetyg :cool:
Bild: D
Biologi: D
Engelska: C
Fysik: E
Geografi: C
Hemkunskap: E
Historia: C
Idrott och Hälsa: D
Kemi: D
Matematik: C
Musik: D
Religionskunskap: D
Samhällskunskap: D
Slöjd: E
Svenska: D
Teknik: C
Tyska: D
En bra bit bättre än förra terminen.
Straight VG. För lat för att jobba upp till MVG. ._.
Idag fick de som sökt till högskola reda på resultatet. Hur gick det för er? Själv kom jag in på mitt enda val, Datateknisk Systemutveckling på Högskolan Väst i Trollhättan. Jag hade 17 poäng och 14.40 var lägsta som kom in.
Äntligen fått alla resultat för första året på Chalmers, ingen tenta failad det känns skönt. :)
Sammanfattat:
2 st 4:or
3 st 3:or
3:a motsvarar G, 4:a motsvarar VG och 5:a motsvarar MVG.
23 reserv på läkarprogrammet i Lund.
Antagen till en termins Development Studies i Lund, ifall jag vill plugga det och sedan söka läkare i vår istället.
Har tackat ja till båda, läkarprogrammet ligger dock som prio 1, så får se hur det blir. Kanske reser ett halvår eller ett år istället, fortfarande inte bestämt mig. :)
Slutbetyg-Grundskola.
Fick inte hem några betyg. Men jag vet att jag fick B i svenska, engelska och E i matte.
Jag får inga andra betyg i år för att jag har valt om min linje och får gå om första ring.
Psykologi A: VG
Franska steg 4: MVG
Spanska steg 3: MVG
Italienska steg 2: MVG
Tyska steg 1: MVG
Engelska B: MVG
Svenska B: Ligger på VG/MVG, slutbetyget kommer till hösten nu.
Geografi A: G (kaozade den kursen i höstas)
Idrott A: MVG
Matte B: G
Duger
↗ till inläggetNej,Jag har ingen aning om vad mina betyg är... men det är svårare att få A än mvg... A elr B = MVG, C elr D = VG, e= G,
f = IG
A=MVG
C=VG
E=G
Allt annat är "mellan" kan man säga, om du har D, så kan man säga att det är G+.
↗ till inläggetJo,det är svårare att få A än det var att få ett MVG tidigare. Att få ett B nu kan motsvara ett tidigare svagt MVG. Även om du får lika mycket poäng för ett A som du fick för MVG så har kraven höjts.Nej,
A=MVG
C=VG
E=G
Allt annat är "mellan" kan man säga, om du har D, så kan man säga att det är G+.
↗ till inläggetKraven är nog samma, men för att få tex B ska alla C-krav vara uppfyllda samt det mesta av A-kraven.Jo,det är svårare att få A än det var att få ett MVG tidigare. Att få ett B nu kan motsvara ett tidigare svagt MVG. Även om du får lika mycket poäng för ett A som du fick för MVG så har kraven höjts.
Missar man en liten del av A-kraven får man ett B
↗ till inläggetEftersom att det är svårare så har ju kraven höjts, eller hur? ;)Kraven är nog samma, men för att få tex B ska alla C-krav vara uppfyllda samt det mesta av A-kraven.
Missar man en liten del av A-kraven får man ett B
Sen om kriterierna är samma eller inte vet jag inte riktigt, men eftersom att det är svårare att få ett A så har ju kraven höjts.