A Clockwork Orange förra veckan eller något. Helfestlig. :D
Vilken Film Såg Du Senast?
Men in Black III
Prometheus.
Lämnade bion med en "meh"-känsla, filmen besvarade inte alla frågor man ställde sig och det man fick svar på var väldigt fattigt förklarat. Å andra sidan var den skitsnyggt gjord, som alltid med Ridley Scott. Men i slutändan är den nog den sämsta filmen i serien.
Gillade dock scenen när
hon opererade fostret ur sig själv och det började sprattla panikartat när de båda låg i den trånga kuvösen. Det var en väldigt intensiv och klaustrofobisk scen, en känsla som annars uteblev genom resten av filmen som annars varit närvarande i de tidigare Alien-filmerna.
Favoritkaraktären var helt klart föregångaren till "Ash", David (Michael Fassbender).
↗ till inläggetHrm, nu väcktes mitt intresse. :mellow:Den verkar helskön ju. Älskar misslyckade experiment och missfoster och sån skit, lär kolla på den snart. :D
Lär bli nästa nya film jag glor på!
the conspirator
↗ till inläggetSplice, sjukaste filmen någonsin. Nån galen gubbe har blandat galna forskare som exprimenterar med människo-DNA med groteska sex-scener och utgången är syklig. Se den inte.
Annars var det senaste jag såg Band of Brothers. Inte en film men världens bästa serie. Se den.
:mellow:
Såg precis klart filmen och måste säga att den var rätt nice faktiskt. Nörden i mig skrek som en jävla galning om alla fel de höll på med i laboratoriet, etiken var ju åt helskotta den med, men jävligt intressant story ändå.
Knappast den sjukaste filmen någonsin. Jag brukar inte ens vara intresserad av film men jag lyckades vara intresserad hela filmen igenom!
Jag gillade ömhetsbeviset mellan missfostret och Clyde. /Whore
Ja, jo, kanske det du. :D
Det var iallafall bättre än interaktionen mellan missfostret och Elsa.
↗ till inlägget<3Den verkar helskön ju. Älskar misslyckade experiment och missfoster och sån skit, lär kolla på den snart. :D
↗ till inlägget^The Woman in Black,
skrek som en liten flicka!
Har svårt för att göra ljud ifrån mig, men hoppade till gjorde jag allt.
Spider-man 1, på 6an igår kväll.
Die Welle på tyskan, rätt så bra film faktiskt.
21 Jump Street, väldigt rolig film, lite stirrig i slutet bara.
↗ till inläggetJag håller med om att den inte var speciellt sjuk. Det vidrigaste var väl:mellow:
Såg precis klart filmen och måste säga att den var rätt nice faktiskt. Nörden i mig skrek som en jävla galning om alla fel de höll på med i laboratoriet, etiken var ju åt helskotta den med, men jävligt intressant story ändå.
Knappast den sjukaste filmen någonsin. Jag brukar inte ens vara intresserad av film men jag lyckades vara intresserad hela filmen igenom!
Jag gillade ömhetsbeviset mellan missfostret och Clyde. /Whore
Ja, jo, kanske det du. :D
Det var iallafall bättre än interaktionen mellan missfostret och Elsa.
<3
våldtäkten på Elsa, men att varelsen skulle byta kön och intressera sig för henne istället för Clyde kunde jag gissa redan innan det hände. :D
Rätt bra film dock, inget mästerverk men rätt cool ändå.
Annars var väl det senaste jag såg Battle Royale, Saw 2-5 och Death Note live action-filmerna. Battle Royale var skitbra och hamnar direkt på min topplista, Hunger Games kan ju dra åt helvete alltså. :) Saw var väl helt okej, men kändes som de följde samma upplägg hela tiden.. plus att jag störde mig att flashbacks till tidigare filmer visades ungefär en miljard gånger. Death Note var rätt nice också, till en början trogen till mangan men spårade det lite. Men det var väl oundvikligt, att komprimera hela serien till två filmer hade aldrig funkat. :D
Meet the spartans, underbar att se med polarna!
Såg nyligen Minority Report (http://www.imdb.com/title/tt0181689/). Mycket underhållande och spännande film, dock var jag inte beredd på att den skulle vara så lång, ca 2,5h ~ Men det gick an ändå. En film som rekommenderas starkt till alla som gillar Sci-Fi.
Edit: Glömde direktlänk till IMDB, åtgärdat nu.
Superbad, lika rolig som förra gången. :D
Maffiabröder (Goodfellas) som var en rätt medioker och intetsägande film. Det är svårt att blunda för det schablonartade manuset och de sterotypiska karaktärerna. Eftersom jag gillar genren och Scorsese är en kompetent regissör så blev det ändå en sevärd film i slutändan. Men det är ingen film som direkt når mästerliga höjder (rätt ordinär både formmässigt och innehållsmässigt) så allt beröm den får känns inte berättigad.
↗ till inläggetTACK!Maffiabröder (Goodfellas) som var en rätt medioker och intetsägande film. Det är svårt att blunda för det schablonartade manuset och de sterotypiska karaktärerna. Eftersom jag gillar genren och Scorsese är en kompetent regissör så blev det ändå en sevärd film i slutändan. Men det är ingen film som direkt når mästerliga höjder (rätt ordinär både formmässigt och innehållsmässigt) så allt beröm den får känns inte berättigad.
Jag har heller aldrig gillat den något vidare.. Första halvan är rätt bra, sen blev det mest ointressant och långdraget tyckte jag. Om karaktärerna så kanske regissören har tagit sig konstnärliga friheter, eftersom de är baserade på riktiga personer som beskrivna i biografin om Henry Hill.
Dont be afraid of the dark.
Ice Age 4
Vet inte om det egentligen var värt att spendera pengar på filmen, men den var väl kul. :P
Rock of Ages. Helt okej.