Exakt. Alla är inte lika... inte samma värde heller... vissa är bättre än andra
Emu
↗ till inlägget"inte samma värde heller... vissa är bättre än andra. Just det där du sa vill jag att du ska förklara ska bli intressant.Exakt. Alla är inte lika... inte samma värde heller... vissa är bättre än andra
Tex mördare har mindre värde än andra människor, de rika har mer saker och pengar, mer makt mm det gör de mer värdefulla...
Akta ! Xades ego håller på att explodera ! För mig betyder personligheten, karaktär osv. mer än om man har en massa grejer
↗ till inläggethåller med till fulloAkta ! Xades ego håller på att explodera ! För mig betyder personligheten, karaktär osv. mer än om man har en massa grejer
men eftersom alla inte har samma personlighet eller karaktär så säger ni själva att alla inte är lika värda. Det är i alla fall bra
Precis.... Alltså, Men en som är rik och har en massa grejer kan vara mindre värd än en beduin i gobi öknen
Varför? Svar: NEJ!
Det funkar inte så
För mig gör det det.
Det är det som är felet, för många tycker så...
tvärt om
Nej, och varför tycker du att alla är lika värda? vad tjänar du på det? För att du inte tillhör de bättre?
Det var inte så jag menade.... Jag menade att för många tycker som du... Och klass skillnader behövs för att samhället skall funka
Alla människor är lika värda. Vi "vanliga" människor ser ingen skillnad på älgarnas beteende så då ser inte "vanliga" älgar skillnad på vårt beteende. Människan är ett däggdjur, precis som älgen.
De borgerliga partierna säger sig föra en politik som är för arbetstillfällen, men jag tror inte att det skapas fler arbetstillfälen bara för att man försämrar det för de arbetslösa och sjukskrivna.
De borgliga partierna gör allt bättre. Bäst du lär dig
Jag har fortfarande inte hört några vattentäta argument från de borgerliga partiernas ordföranden varför det skulle bli bättre om de vinner valet nästa september.
jag tycker vi ska Euro istället för svenska pengar för vi har bara samma pengar hela tiden :(
Ja tycker ja
↗ till inläggetJag har fortfarande inte hört några vattentäta argument från de borgerliga partiernas ordföranden varför det skulle bli bättre om de vinner valet nästa september.
Det kan jag svara på med bara 2 ord:
Skatten sänks
↗ till inläggetjag tycker vi ska Euro istället för svenska pengar för vi har bara samma pengar hela tiden :(
Vad sedan när du tröttnar på euro-mynten och -sedlarna? Jag är redan urless på euro-myntens och -sedlarnas utseende och jag MÅSTE tåla dem vecka in och vecka ut. De är alldeles kala och fullständigt uttryckslösa. Ingen form av detaljer som skulle vittna att Finland är ett eget land och inte en kommun i den Europeiska Unionen.
Till Xade (och alla andra moderater): Sänkta skatter innebär försämrad social trygghet för invånarna i Sverige.