Hoppa till innehåll

NossLoad

Medlem
  • Antal innehåll

    891
  • Blev medlem

  • Senast inloggad

Allt publicerat av NossLoad

  1. Jag har tänkt mycket på att göra spel och vad för spel jag ska göra och så laddade jag ner ett exempel (inte på gamemaker.nl). Jag såg att man kunde ansluta sig till ett nätverk fast detta var bara att man kunde gå in och chatta med dom på deras hemsida men man borde ju kunna göra ett spel där man ansluter sig till ett nätverk som gör att det skapas ett object som man själv styr och om då 1 person kan göra det så kanske man då kan göra det med flera och igenom detta göra ett sorts online spel :D. Jag kan precis ingeting om nätverks anslutning i game maker men jag vill försöka att göra min ide till värklighet. Alltså det jag behöver är en bra programerare. Jag gör spritsen men programeraren får minst 900 fm sen så kan du ju självklart få mer desto bättre du gör det! Inga kommmentarer som t.ex "Bara 900 fm! du borde minst ge 1800 fm!" eller "Det kommer ju ta skit lång tid!" eller "Lär dig själv att programera!" Tack på förhand!
  2. GW är ett skit bra spel (f*n att jag glömde det). GW har ganska bra grafik men det är ett riktigt roligt spel om du gillar att göra stora räder i instancer i World Of Warcraft! Man bör ju göra massa missions i GW hela tiden och 1 mission på lvl 14 tar typ 1 och en halv timme att göra så man behöver lägga ganska mycket tid på GW :( Fast det finns nack delar med GW också och 1 utav dom är att man bara kan bli lvl 20 och 2 nack delen är att man inte kan köpa sin armor hur som hälst och 3 nack delen är att man kan klara GW typ som ett helt vanligt SINGEL PLAYER spel även om det är ett online spel <_<
  3. Half Life 2 - FPS Counter-Strike ; Source - FPS Battle Field 2 - FPS City Of Heroes - Online Unreal Tournament 2004 - FPS
  4. OK tack! :D
  5. Jag vet inte vilket spel jag ska köpa men jag vet vilka jag vill ha men jag vill ha förslag om vilket jag skulle köpa. Dessa är de jag vill köpa men ni för föreslå andra också! : 1. MediEvil 2. Need For Speed (vilket som hälst) 3. Death Jr 4. PoPoLo Crois 5. Starwars BattleFront Jag vet att detta typ strider mot §1.13 men det är så att jag har inget omröstnings kort men jag vill värkligen ha förslag!! sry admin/moderator :(
  6. När får man ett annat land och en annan bana en USA och Silver Lake FWD?
  7. LOL! Det heter inte "Är det bra bild?" snarare "Är det bra grafik?" ,hehe. Om du är osäker att du vill köpa den så är du löjlig! Man kan inte vara osäker på om man ska köpa psp för att det är dålig grafik eller för få finesser, hehe. Playstation Portable är en av de bästa consolerna jag någonsin har kört! Dessa # betyder hur bra dom är! 10 är max Dessa har jag kört : 1. NES # 2. SUPER-NES # 3. SEGA # 4. Game Cube ## 5. Playstation # 6. Playstation 2 ### 7. XBOX # 8. NINTENDO 64 #### 9. Playstation Portable PSP ##########
  8. NossLoad

    Psp

    Lol! Man är ju inte tånåring innan man har fyllt 13 (tycker jag)! Jag är 11 och jag får 4000 SEK per födelsedag och 350 SEK per månad. BACK TO TOPIC : Jaja, jag tror att allt det där med psp inte blir någonting men jag vet inte varför jag tror så för jag tycker lite själv att det är konstigt att jag kan tycka så för det är ju skit stort redan nu, hehe. Jag kollade in på en spel-butik i borås och där fanns det Resident Evil för 220 SEK :D
  9. NossLoad

    Game Maker :d

    1. Jag är registrerad. 2. Jag har lärt mig 2D programering bättre. (Mycket bättre!) 3. Jag gillar att hjälpa till. 4. Min email-adress till msn är [email protected] 5. Jag ställer upp på att hjälpa dig, The game master.
  10. Ska man köpa musik och filmer till PSP? Måste man typ en cd-läsare till PSP för att läsa sina egna dvd filmer? Måste man lägga upp musik på en dvd-cd föra att sen kunna tanka in det i sin PSP? Finns det en sorts lan-kabel man kan köpa till PSP? Vilket tillbehör bör man ha?
  11. NossLoad

    Game Maker :d

    PRECIS! han har absolut rätt!
  12. nepp 8-9 åringar! jag är 10 år och tycker det suger mer en något annat spel! Clu-Clu Land är bättre!
  13. NossLoad

    Ett Ko Spel

    Jag söker ett ko spel. Alltså ett spel med kor :D Vet någon ett sånt spel?
  14. NossLoad

    Vb 1.0.1

    Ja jag menar Microsoft visual basic 1.0.1
  15. NossLoad

    Game Maker :d

    du har typ 50% rätt! 1. jag tog det från ett exempel som var ett exempel till ett exempel. 2. Jag säger inte att det är bara mitt, jag säger att det var mitt absolut första inte mitt absolut första. 3. det är inte olagligt om man får lov! exmplet var kompisens och det är hans ansvar att inte lämna ut det men om han lämnar ut är upp till han men om jag ändrar ett exempel av ett exempel så har inte den som gjorde det första exemplet något att säga längre + att det var en tutorial! 4. spritsen har jag tagit från exemplet och då är vi inne på #4 igen. 5. Har du gjort precis exakt 100% alla saker i ditt spel?
  16. NossLoad

    Game Maker :d

    Detta är mitt absolut första 3D försök och det är byggt på ett exempel men jag skrev det bara för Omega99 nästan krävde att jag skulle skriva att det var ifrån ett exempel! + att jag är 10 år och suger på Game Maker så ni får inte vänta er något skit bra! http://h1.ripway.com/Pontus/3dgame.exe
  17. Joo man kan få andra varelser! typ 20 till! Jag har inte så bra minne så jag kan inte säga var jag hittade dom! sry
  18. jag har en webplats som heter www.nossload.nu fast det var 1 år sen jag använde den så om du kollar nu så ser den konstigt ut. fast jag kan lägga upp ditt spel där och jag kan helt enkelt göra en spel sida fast jag vill ha 1700 fm då :D det tar plats med hemsidor på min lilla server :/
  19. ADMIN - MODERATOR LÅS TACK!
  20. ADMIN - MODERATOR LÅS TACK!
  21. NossLoad

    Vb 1.0.1

    Var kan man ladda ner VB 1.0.1???
  22. ADMIN - MODERATOR LÅS TACK!
  23. NossLoad

    Guild Wars

    1. Du kan bli lvl 20 på 96 timmar. (du måste vara duktig då!) 2. Världarna kan kännas stora men dom är ganska små. 3. Jag har spelat Diablo II någon gång men det är ungefär som WoW. 4. Sådär, man börjar förstå när du har spelat ett tag. 5. När man dör kommer man till en resurrect place. Det finns ungefär 2-4 resurrect place i varje zone (värld). När du dör kommer du till den som är närmast dig. 6. Man kan t.ex komma till ställen som man inte bör vara på. T.ex som när du är horde i World Of Warcraft så kan du flyga från orgrimmar till Strangelthon Vale (vet inte hur man ska skriva det,sry lol) när man är lvl 10 och när fienderna där är lvl 30-40. 7. Det är bara nr.6 jag tycker är negativt med spelet. ÖVRIGT : Spelet har en skön känsla och grafiken är skit bra och man laddar ner patchar för varje värld när du springer in i den så du behöver t.ex inte ladda ner alla jobbiga patchar innan du kommer in när du har köpt spelet. Det jag vill komma fram till är att du laddar ner allt till spelet när du spelar.Världarna är som instancer i WoW. ETT MÅSTE FÖR DOM SOM VILL HA ETT BRA ONLINE SPEL!
  24. Från en skala mellan 100% roligt. Counter-Strike (43% roligt) - måste köpa - steam följer med - spelar Tibia (0% roligt) - gratis - spelat Nukezone.nu (12% roligt) - gratis - spelar runescape.com(0% roligt) - gratis - spelat World Of Warcraft (59% roligt) - måste köpa + kostar 15$$ per månad - spelar Soldat (41% roligt) - gratis - spelat Guild Wars (1% roligt) spelat
  25. NossLoad

    Skapa Spel

    För min del älskar jag Game Maker. Det är ganska lätt om man har tålamod. Fast det finns en nackdel med Game Maker och det är att man kan inte göra så sprites events som i t.ex c++ och sånt :D
×
  • Skapa ny...