Några band som jag lyssnar på:
Cannibal Corpse
Morbid Angel
Dedds Of Flesh
Dying Fetus
Decapitated
Carcass
Bloodbath
Six Feet Under
Napalm Death
Suffocation
Malevolent Creation
Emperor
Darkthrone
Dimmu Borgir
Satyricon
Dödsmetal är det som gäller mest för mig. Jag gillar att lyssna på grymma growlare som George Fischer i Cannibal Corpse och Peter Tägtgren i Hypocrisy t.ex. Gitarriffen som vissa gör är så härliga ochså och speciellt riffen som Trey Azagoth i Morbid Angel gör och Nergal i Behemoth. En annan härlig sak är ju blastbeats som nästan spränger basen och två av de grymmaste på det är ju Inferno i Behemoth och Vitek i Decapitated.