-
Antal innehåll
159 -
Blev medlem
-
Senast inloggad
Allt publicerat av MoveMe
-
Men herregud! Det skulle väl vara LITE egoistisk? Det skulle vara dumt om ens föräldrar stannade tillsammans om de var olyckliga. Tänk dig själv i deras situation ;) Visst är det synd om ens föräldrar "tappar gnistan", men man får se det från deras sätt. Man har ju all rätt att bli ledsen, inget fel med det (Skulle vara fel om man inte blev ledsen xD).
-
Man försöker just nu klona ett flertal utrotningshotade djur, och det var länge sedan som det börjades ta blodprov från djur för eventuell kloning i framtiden.
-
Hotmail? Gmail? Mail.com? Asså, vi ser inte din skärm.. Du kan inte anta att vi ser vad du ser -_-
-
Min andra animation var mycket bättre än det där. Den var inte alls bra men så dålig som din var så var min skitbra. Att du är nybörjare på animering är ingen ursäkt för att skapa skit. Att vara nyfiken är ingen ursäkt till att mörda.
-
Åldern är ingen ursäkt för att lägga upp sånt här skit.
-
vad syftar du på Fysiken stämmer helt enkelt inte. Vid fall ska du lyfta lite på figurens armar för att simulera luft och gravitationsdrag osv, det är de små sakerna som verkligen får en animation att se bra ut.
-
Amo, lite för stela och onaturliga rörelser i dina animationer, försök att få det mer realistiskt i rörelsen.
-
Är du på dåligt humör eller ???? *Hostar* Nej, jag är helt enkelt såhär. Är du alltid lika dålig på allt du gör? *Nyser* Allvarligt talat, det var hemskt onödigt att lägga upp sånt här skräp. Det är som att ladda ner någons spel på 1,2GB bara för att hitta att hela filen var fejk och innehöll 1,2GB skräp.
-
Borde inte 'teamet' bestå av folk som faktiskt är bra på att animera med Pivot? (Ta inte illa upp, detta är väl en självklar tanke) Intressant idé dock, jag skulle kanske kunna joina in, fast jag är mer av en projektledartyp om jag ska säga så. [EDIT] Vid efterläsning såg jag att du faktiskt sa att du bara gav idén, sorry.
-
Nej. Domänhost, webbhost och serverhost är tre olika saker.
-
Ah, jag vet. Linux är hemskt att försöka hacka - Speciellt skolversionen.
-
Det är därför reglaget finns på sidan, så du kan snabba upp din film.
-
Okej. Först dubbelpostar du för att få folk att ladda ner din animation - Som kräver att man väntar 45 sekunder bara för att du inte är kapabel till att ladda upp den på en vanlig host. Nu kommer det värsta: Filmen (för det är en WMV fil) är på 15 sekunder. 14 av de 15 sekunderna består att Moviemaker text som rör sig uppåt - En sekund består av världens mest usla animation med en paint-teckning. Skulle detta varit USA så skulle jag stämt dig för att ha stulit 60 sekunder av mitt liv. Är ni inte intresserade av animationer på en sekund gjorda i paint med en framerate på 5 bilder i sekunden med nerladdningsväntetid på 45 sekunder så LADDA INTE NER!
-
Precis, och sen är det mer ett 'tips' än en 'guide'. Jag tycker det liknar mer en guide, efter som jag beskriver HUR man gör. Meh, det är som att jag skulle skriva ett inlägg med titeln "Hur du får hårvax" och sen skriva "1. Ta på dig ytterkläder 2. Gå till närmsta köpcentrum 3. Hitta en affär som säljer hårvax 4. Köp hårvax" Fattar du? Din "guide" skulle lika gärna kunna beskrivas med en mening: Byt ut ljudfilerna i spelets mapp. Det finns ingen poäng med att skriva guider om sådana här fjuttiga saker som vem som helst skulle kunna klura ut själv (Om man nu ens behöver klura för det).
-
Precis, och sen är det mer ett 'tips' än en 'guide'.
-
Jättebra, förutom att den var lite slarvigt gjord (För få frames - Klassiskt nybörjarmisstag).
-
Nej, det är inget 'skydd' som hindrar spel till XP att funka till Vista. Det är som att försöka få ett spel till XP att funka på Windows 98. Det är fakta att Vista kan krångla ordentligt när det gäller spel i dagsläget.
-
Det är bara hjärnan som blir lurad ;)
-
Just nu så är Vista inte så bekväm för speldatorer då det tar upp så onödigt mycket minne och cpu kraft. Visst, funkar bra om du köper den dyraste datorn med allt det senaste, men annars så presterar en bra dator med Vista lika bra som en medel med XP. Och för nuläget är inte alla spel Vista-kompabla, vänta två tre år med det. OBS; Jag har provat Vista och XP på mina datorer, så jag är inte som de flesta andra här som 1. Antingen köpt en Vistadator för massa pengar och lovprisar Vista pga detta. 2. Inte haft tid/pengar för att skaffa prova Vista och därför kallar det skräp. Vista är jättebra som arbetsdator, men för dagsläget så, ska du spela så funkar XP bäst. Håller dock med om att framtidens spel kommer vara till Vista och därför kan det vara bra att ha det - MEN I FRAMTIDEN ALLTSÅ ;) Vista behöver optimeras.
-
Jag tror de har glömt låsa detta på min skola... Jag gick in i Documents and Settings och där fanns alla inloggade användare... Jag kunde komma in på deras skrivbord och ta bort+ lägga till saker :D Kunde även komma in i mappan All Users och ändra... Ska ändra på en kompis skrivbord när vi är inne sammtidigt o fråga om något har hänt så jag vet att det funkar... Du ska göra såhär om du har tillgång till All Users mappen: Skapa en textfil och döp den till "LÄS MIG DIN TÖNT!", inne i filer skriver du "HAHA! JAG KAN DITT LÖSENORD!", spara filen och dra ut den i 'All Users/Desktop' - Nu kopieras filen automatiskt till alla användares skrivbord. Samma sak går att göra om du skapar en bat fil med "format C:\" som du döper om till "Internet Explorer" och ändrar Ikon på, då drar du ut den i mappen och vips - När användarna startar vad de tror är internet på sitt skrivbord så formateras datorn.
-
Näe, men den orsakar vibrationer i luften (ljudvågor) som sen åker in i örat och hjärnan översätter de till ljud. Och om det nu blir någon vind så tror jag inte att man märker det eftersom det e så litet. aa, men det va ju så jag menade =) Och när han viskade så blåste det in massa ljudvågor så man kände det, testa å köra det om å om igen, det gjorde jag och det kändes varenda gång =) Nej, det blåser inte och du känner inte av ljudvågorna fysiskt. Det är det som är hela grejen med det, när du lyssnar på det så 'lurar' du hjärnan till att tro att du verkligen är där, så när du hörde viskningsljudet i ditt ena öra så går det till hjärnan att 'någon viskar i mitt öra' och BAM så slår hjärnan upp en lista på tidigare gånger som folk viskat i ditt öra och kommer ihåg hur det kändes. Psykologisk grejs, men det är det som är själva tanken bakom.
-
Detta händer för att du specificerar källan från datorns utgångspunkt, dvs C:\ eller vilken din primära hårddisk nu är. Har du filmen i samma mapp som spelet så skriver du endast "Film.avi" eller vad det nu är. Har du spelet i en mapp och sedan filmen i en annan mapp i mappen som heter Video, då skriver du källan som "Video\film.avi". Sen skickar du mappen till dina kompisar.
-
Lät skitbra, riktigt underhållande. Förstår om vissa inte lyckas så bra dock, det krävs att man verkligen kan visualisera och slappna av, plus att du måste se till att ha stängt av alla ljudeffekter som din dator kan ha på så du får äkta stereoljud. Vissa ljudprogram på datorer kan ju ha typ "Crystalizer effects" eller "EAX effects" - Allt sånt ska stängas av och hörlurarna ska ha ordentligt med ljud.
-
Att seeda, dvs ladda upp är högst olagligt.
